הרב יגאל לוינשטיין:
"ביקורת יהודית על האג'נדה הלהט"בית"

הרב יגאל לוינשטיין הוציא חוברת חדשה בשם "ביקורת יהודית על האג'נדה הלהט"בית", ובה דיון בסוגיה הציבורית לצד עיסוק ביחס האישי.

יהונתן גוטליב - ערוץ 7 , ט' בחשון תשפ"א | עודכן: 09:19

הרב יגאל לוינשטיין
הרב יגאל לוינשטיין
צילום: אליאור בן חיים

ראש המכינה הקדם צבאית "בני דוד" בעלי, הרב יגאל לוישטיין, הוציא חוברת חדשה העוסקת ב"ביקורת יהודית על האג'נדה הלהט"בית".

החוברת עוסקת בנושאי משפחה ובמאבק הציבורי סביב ההכרה בנישואי להט"ב במדינת ישראל ובכלל בהכרה בסוגי משפחות חדשות.

"הדיון אינו אם יש לנו רצון או זכות להתערב בחייהם של אחרים או לא", כתב הרב לוינשטיין בחוברת, "למעשה הדיון היום הוא בדיוק הפוך - האם יתכן שאנשים המתנהגים באופן שונה מהנורמה החברתית, אנשים העושים מעשים משונים, יוכלו לכפות על החברה להכיר במעשיהם וערכיהם בניגוד לעקרונות ולערכים בהם החברה מאמינה?"

לקריאת החוברת לחצו כאן

החוברת מחולקת לשלושה חלקים כך שהחלק הראשון מתמקד ביחס למאבק הציבורי הקיים בנושא הלהט"ב. "נראה כיצד מצליח מיעוט בחברה הישראלית לכפות את דעותיו וערכיו על הרוב, ונבאר מדוע דבר זה מערער את יסודות הקיום של החברה לדורות", כתב הרב לוינשטיין.

בחלק השני הוא דן איך נכון להתייחס לאדם הפרטי שנמשך לבני מינו, ובחלק השלישי ישנו לקט שאלות ותשובות בנושאים המובאים בחוברת.

הרב לוינשטיין אומר בחוברת כי נושא הקמת משפחות להט"ב הוא נושא חדש יחסית בעולם משום שבעבר כלל לא הייתה את האופצייה הרפואית-טכנולוגית להקים משפחה שכזאת.

הוא הוסיף כי "כיום ניתן לראות שקיימת נטייה כזו שאיננה תוצאה של תאווה או יצרים בלבד. יש ילדים טהורים ובנות נפלאות שגדלים בבתים ישרים והגונים, שמעולם לא חוו פריצות ומעולם לא ראו דברים שאינם ראויים, והם מוצאים בנפשם העדינה והרגישה נטיות כאלו".

לדבריו, "דבר נוסף שהתחדש הוא ההתפתחות בתחום רפואת הנפש בפסיכולוגיה המודרנית. זה החל מתהליך המעבר מהמחשבה שנטייה זו שייכת רק לאנשים מושחתים ובעלי תאווה, להבנה שמדובר על נטייה שאנשים לא בחרו בה והיא מכבידה עליהם. הבינו שישנם אנשים בעלי רמה מוסרית גבוהה שלא רוצים לעבור על רצון התורה ובכל זאת סובלים מן הנטייה הזו. זה יצר תהליך עיכול בכל החברה הכללית וגם בחברה הדתית".

"זה לא שינה דבר ביחס למעשה האסור על פי התורה", כתב "אבל זה שינה לחלוטין את ההבנה שבעצם לא מדובר פה על דחף שבא מריקבון מוסרי, אלא על נטייה שמופיעה באדם בניגוד לרצונו. יש כמובן גם אנשים שעושים את זה מתוך שחיתות מוסרית, אך לא עליהם אני מדבר. אני מדבר על נערים ונערות הגונים וישרים כמו אלו שאני פוגש. ילדים מתוקים מדבש. כואב הלב לראות את המתיקות, אהבת התורה ואהבת ד' שבליבם ואת הנטייה הקשה הזו שמסיבה להם סבל בל יתואר".