יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: Yossi Aloni/Flash90

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד תקף הערב (שלישי) בריאיון לחדשות 13 את חברי מפלגת ימינה, זאת לאחר שאתמול הם לא הצביעו על הצעת אי-אמון שקראה להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בחבר הכנסת נפתלי בנט.

"חברי ימינה שמו הצעת אי-אמון של עצמם ואז לא הצביעו בעדה כי הם כל כך נבהלו מזה שנתניהו קצת נבח עליהם", טען לפיד. "מי שעדיין שואל את עצמו אם בסוף הם ילכו עם נתניהו או לא - ברור שהם ילכו איתו, תראו איך הם התנהגו. הוא אמר להם 'נו נו נו' - ומיד הם נבהלו, נכנסו לפינה ולא הצביעו".

לפיד הודיע כי בכוונתו להעלות ב-4 בנובמבר הצעה לפיזור הכנסת, אז יפקע האולטימטום שהציבה מפלגת כחול לבן באשר להעברת התקציב. "אם חברי המפלגה רציניים לגבי האולטימטום - שיצביעו בעד".

ולמרות שפעם אחר פעם הוא לא מצליח להשיג רוב נגד הממשלה, יו"ר האופוזיציה לא מתכוון לוותר. "כחול לבן אומרים שהם יושבים בממשלה רעה לבריאות, לכלכלה ולבוחרים שלה. אני מצפה מהחברים את מה שאני מצפה מעצמי - השאלה היא לא מה טוב לי פוליטית אלא מה טוב לאזרחים".

מהליכוד נמסר בתגובה לריאיון: "לפיד שקרא בעבר שלא לציית להנחיות הבריאות הוא האחרון שיכול להטיף לראש הממשלה נתניהו, שהוביל את הורדת התחלואה בישראל כמעט לרמה הנמוכה בעולם המערבי ופועל כעת להביא חיסונים למדינת ישראל".