בילה לילה במעצר. כלא הדרים
בילה לילה במעצר. כלא הדריםצילום: פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בבת ים, אידית קליימן-בלק, פסקה היום (שלישי) כי על המשטרה לפצות את המפגין אורן סימון שנעצר בשנת 2017 סמוך לביתו של היועמ"ש מנדלבליט בסכום של 30 אלף ש"ח.

על פי הדיווח ב"הארץ" סימון נעצר בגין הפרעה לשוטר והטרדת הציבור לאחר שעמד עם שלט מחאה בנתיב הליכתו של היועמ"ש לבית הכנסת, והוחזק לילה בבית המעצר הדרים.

סימון תבע את המשטרה על מעצר שווא והשופטת קבעה כי ההחלטה להותירו במעצר למשך הלילה היתה בלתי מוצדקת.

לדבריה, ההחלטה "התקבלה בצורה רשלנית מבלי שנשקלו כל השיקולים הדרושים לדבר, אותם שומה היה על מקבל ההחלטה לשקול בהתאם לסמכויות המוקנות למשטרה בחוק המעצרים, וככזו לוקה בחוסר סבירות".

השופטת קבעה עוד כי במשטרה החליטו לעצור את סימון ללילה כי רצו שתנאי שחרורו ייקבעו על ידי בית משפט - שיכול להורות על הרחקה מהעיר ל-30 יום - ולא על ידי הקצין הממונה בתחנה, שרשאי להורות על הרחקה ל-15 יום בלבד.

"נימוק זה למעצרו של אדם, מבלי שנשקלו מבחינה עניינית השיקולים המנויים בחוק המעצרים, לא יכול לעמוד", כתבה קליימן-בלק, "בנימוק זה יש ניחוח לא נעים של מעצר מניעתי או ענישה הרתעתית במטרה לחנך או ללמד את התובע 'הסורר', לקח על כך שאינו מקבל את מרות המשטרה, תוך הפעלת כוח אכיפה מעבר לנחוץ באופן לא מידתי".