שקד ודגן
שקד ודגןצילום: דוברות

יו"ר סיעת ימינה איילת שקד אומרת לערוץ 7 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לפגוע באחדות הימין כאשר הוא מחרים את ראש מועצת שומרון יוסי דגן ואת ראש מועצת יש"ע דוד אלחיאני.

"לא ייתכן שנתניהו מחרים חלקים ממועצת יש"ע", אמרה שקד. ''ראש המועצה דוד אלחיאני וראש מועצת שומרון יוסי דגן נלחמים למען הערכים שכולנו מאמינים בהם. אני הייתי מצפה משאר ראשי הרשויות שיחרימו את האירוע שאליו לא הוזמנו שניים מחבריהם".

לשאלה האם נתניהו מנסה לייצר הפרדה בתוך המועצה כפי שהיתה בעבר עונה שקד, "אני לא פרשנית לענייני נתניהו. זה מעשה לא ראוי וראשי מועצת יש"ע לא צריכים להסכים לזה בשום אופן".

היא מספרת שחלק מחברי המועצה שוחחו עם אנשי ימינה. "דיברנו איתם, חיזקנו אותם והבהרנו שאסור לתת לצעד הזה יד. לא יכול להיות שראש הממשלה מדכא כל שביב של ביקורת נגדו ואסור לשתף עם זה פעולה".

כאמור, נתניהו הזמין היום את ראשי הרשויות ביו"ש לפגישה עמו בעיר אריאל, אך למפגש לא הוזמנו שניים מהבולטים בין ראשי הרשויות - יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד אלחייני וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

הרקע להחרמתם של השניים הוא ככל הנראה הקו הלוחמני אותו הובילו מול נתניהו בסוגיית החלת הריבונות על שטחי ההתיישבות, וזעמו של נתניהו על התנהלותם.

מוקדם יותר נודע לערוץ 7 כי סערה התחוללה בקבוצת הוואטסאפ של ראשי המועצות ביהודה ושומרון.

ראש המועצה המקומית קרני שומרון, יגאל להב, כתב בקבוצה: "לצערי אני מבין שרק חלק מראשי המועצות ביו"ש מוזמנים לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אנו מנסים לאחד כוחות למען התיישבות ומצליחים להביא הישגים בעבודה המשותפת שלנו יחד. אני מודע שיש התבטאויות ואמירות של בעד ונגד אך מדובר על התכנסות חגיגית שאן בה ביטוי של התנגדויות ויש לכבד את ראש הממשלה והשגריר.

''עם כל הרצון שלי לקחת מחר חלק במפגש ולהוקיר כל הטוב לשגריר ארה"ב בישראל ולראש הממשלה, ללא הזמנת כל ראשי הרשויות איני רואה את מקומי שם ולא אישרתי את הגעתי", סיפר להב. ''במידה ויהיה שינוי אשמח להגיע ולכבד. בתקווה לימים של אחדות ושותפות בבניית ארץ ישראל ללא מחלוקות".

ראש מועצת בית אריה, יהודה אלבוים: ''מיישר קו לחלוטין עם להב. גם אני ביטלתי את השתתפותי באירוע. כולנו מקשה אחת".

ראש מועצת עמנואל, אליהו גפני: ''מציע שנעשה הצבעה ונלך על פי הרוב''.

ראש מועצת קריית ארבע חברון, אליהו ליבמן: ''להב ישר כח גדול חותם על כל מילה''.

ראש מועצת בית אל, שי אלון: ''יישר כוח''.

ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל: ''נפגעתי מאוד שחלק מאיתנו לא הוזמן ופרט יו"ר מועצת יש"ע שהוא נציגנו הרשמי לכל דבר. עלינו לעמוד על זכותינו לבנות ולהיבנות בכל ישוב ובכל עת. אני תומך בדוד אלחיאני ובמועצת יש"ע ולא אגיע לפגישה''.