השר אלקין
השר אלקיןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר ההשכלה הגבוהה זאב אלקין מהליכוד עונה בערוץ 7 לאיומי שר הביטחון בני גנץ להקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית אם תקציב 2021 לא יעבור בשבועות הקרובים.

''אנחנו לא מתעקשים לא להעביר תקציב. זה הזיה כל היציאות היומיות האלה של גנץ שנובעים או מחוסר הבנה מוחלט או מאיזה רצון נורא מוזר לדרדר את מדינת ישראל לבחירות", אומר אלקין.

לדבריו, שר האוצר ישראל כ''ץ כבר הנחה את אגף התקציבים להכין תקציב לשנת 2021, ''השר כ''ץ קבע לוחות זמנים. העבודה התחילה ולכן אני לא מבין מה בני גנץ רוצה מאיתנו. המכתב שהוא שלח לפני שבועיים הוא מכתב הזוי''.

''התהליך הזה בדרך כלל לוקח ארבעה חודשים אבל לוחות הזמנים שגנץ מדבר עליהם הם פשוט חוסר הבנה מוחלט", טען השר אלקין ואמר כי אם כחול לבן יובילו לבחירות, הם יסיימו מתחת לאחוז החסימה. ''או שיש פה חוסר הבנה מוחלט של טירונים שלא מבינים איך התהליך הזה עובד או שיש פה איזה שהוא רצון לקחת אותנו לבחירות אולי באיזה דרך של תמות נפשי עם פלשיתים''.

אתה מודאג מהיחלשות הליכוד בסקרי המנדטים?

''הליכוד היום בסקרים עומד סביב 30 מנדטים, זו המפלגה הגדולה ביותר בישראל. עדיין 30 זה מה שקיבלנו ב-2015 והקמנו ממשלה שהחזיקה חמש שנים. כמובן היינו מעדיפים להיות באיזור 40. באופן טבעי יש מצב מורכב, יש חוסר שביעות רצון בציבור ומי שנמצא בשלטון לטוב או לרע תמיד נושא באחריות בעיני הציבור גם אם אי אפשר היה לעשות יותר טוב. זה שלמרות הקושי של המצב אנחנו נמצאים על 30 מנדטים זה ציון לשבח''.

נתניהו טעה כשהשאיר את מפלגת ימינה באופוזיציה? גרמתם לבנט לזנק ל-23 מנדטים.

''לא רצינו להשאיר את ימינה באופוזיציה, מאוד רצינו שהם יצטרפו. שמרנו עבור ימינה את התיק השני בבכירותו של גוש הימין, תיק החינוך, הרי מכל מכלל התיקים שקיבל הגוש שלנו אחרי תיק האוצר זה התיק השני בגודלו ובחשיבותו".

רה''מ נתניהו והשגריר האמריקני פרידמן החליטו על החלת שיתוף הפעולה המדעי בין ישראל לארה"ב גם באזור יהודה ושומרון ורמת הגולן, יש קשר לתזמון שאנחנו נמצאים בו? אולי קריצה לאוונגליסטים ימים ספורים לפני הבחירות בארה"ב?

"כל מי שבוחן את הצעדים של הנשיא טראמפ רואה שיש פה מדיניות שצריך להודות עליה ולברך עליה. אנחנו ראינו רצף של אירועים גם באמצע הקדנציה וגם בתחילתה. הייתה הכרה בירושלים בירת ישראל, היה מעבר של השגרירות לירושלים, היתה הכרה בריבונות שלנו ברמת הגולן, הייתה הכרה בחוקיות של ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון''.