ניסוי: איסוף מדדים חיוניים ללא מגעשערי צדק

בשיתוף פעולה חדש בין המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, לבין מרכז הפיתוח הישראלי של חברת NEC היפנית, יתחיל השבוע ניסוי של מערכת האוספת מדדים חיוניים באופן אוטומטי וללא מגע פיזי בנבדק בכניסה למחלקה לרפואה דחופה (חדר המיון).

המערכת משלבת טכנולוגיות ישראליות מתקדמות, כגון פתרונות חדשניים של חברת דוניסי, המאפשרות מדידת נשימות, קצב לב וחום ללא צורך במגע ישיר עם הנבדק.

מדובר במערכת שתפקידה לסייע לצוות חדר המיון לבצע הערכה ראשונית ולהפנות את החולים לטיפול הנדרש במהירות וביעילות מירבית.

"מדובר במערכת שתשנה את כללי המשחק במחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד)" אומר ד"ר טוד זלוט, מנהל חדר המיון של המרכז הרפואי שערי צדק. "כשהמערכת הזאת תופעל במלוא היכולות שלה בעתיד, לא יהיה צורך לגשת לצוות לאיסוף מדדים כגון חום ולחץ דם, וזה יפנה זמן רב לצוות שלנו לטפל בחולים. בנוסף, יכולת הסיווג של המטופלים תעלה ונוכל להציע טיפול מדויק ונכון יותר למטופלים שלנו. הדבר נכון שבעתיים בעת זו, שבה הצוותים עמוסים עם מטופלים החשודים כחולי קורונה" מוסיף זלוט.

"המערכת פותחה במרכז החדשנות של NEC בישראל" אומר מר הירושי קוזונו, מנכ"ל החטיבה ליישום טכנולוגיות ב-NEC. "באמצעות שילוב מספר טכנולוגיות ישראליות, המערכת תאסוף מדדים חיוניים במהירות וללא מגע. הדבר מאפשר להציג תוצאות מדוייקות במהירות, ועל פי הצורך לתת לצוות הרפואי התראות בזמן אמת. אנו מודים למרכז הרפואי שערי צדק על ההזדמנות לשתף פעולה. NEC תמשיך לפתח ולשפר את המערכת, גם עבור צרכים ויישומים נוספים ".

ד"ר רננה אופן, מנהלת מדעית – שערי צדק, חברת בת של המרכז הרפואי שערי צדק, העוסקת בשיתוף פעולה במחקר ופיתוח מוסיפה, "היכולת לנסות טכנולוגיות חדשות מאפשרת לצוות שלנו גם להתפתח ברמה המקצועית, להפוך לרופאים טובים יותר, להישאר בחזית הטכנולוגיה והיזמות ובה בעת לייעל את התהליכים והטיפול אצלנו במרכז הרפואי לטובת החולים".