הלחץ של ח"כ שטרית פעל: אושר מתווה הישיבות והמדרשות הציוניות

ועדת החינוך אישרה היום (ה') כי ישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות, המדרשות לנשים והמכינות קדם צבאיות יוכלו לשוב לפעילות תקינה החל משבוע הבא.

הלמידה תתקיים בקפסולות קבועות לאורך זמן, ותאפשר מעבר למסלול פתוח של עד 18 תלמידים, זאת בניגוד למתווה שהוגש לועדה ע"י הייעוץ המשפטי במשרד הבריאות שלא נתן מענה למוסדות הגבוהים של הציונות הדתית ואפשר מסלול סגור בלבד הכולל 50 תלמידים למשך שהייה של 30 יום לפחות.

הוספת המסלול הפתוח התאפשרה הודות לתחלואה הנמוכה במוסדות. לדברי משה גוטמן, מנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות, מתוך כ-6,000 תלמידים ואנשי צוות נמצאו 10 חולים מאומתים בלבד בבדיקות הקורונה שנערכו בפתיחת "זמן חורף".

משה גוטמן, מנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות מסר לערוץ 7 כי "הכלי החשוב ביותר להתמודדות עם הקורונה הוא משמעת עצמית - הרבה יותר מתקנות, חוקים ואכיפה. ואכן בבדיקות שעשינו עכשיו עם פתיחת זמן חורף, מתוך כ-6000 תלמידים ואנשי צוות שחזרו מחופשת החגים נמצאו רק עשרה חולים מאומתים בלבד, שזה שתי עשיריות האחוז. זה מעיד על הצלחה חינוכית. אני מאחל לכל עם ישראל שאלו יהיו הנתונים במדינה".

פורום המנכ"לים של הישיבות הגבוהות, ישיבות ההסדר, המדרשות לבנות והמכינות הקדם צבאיות ברך את שר הבריאות אדלשטיין ואת חברי הועדה, את השר למורשת הרב רפי פרץ ואת חה"כ קטי שטרית ועמית הלוי על עזרתם להשבת השפיות על כנה, "גם בתוך הרצון להחמיר צריך לדעת היכן זה הכבדה מיותרת, והרגשנו שמצאנו כאן אוזן קשבת. נמשיך לשמור על בריאות התלמידים תוך כדי שמירה על העם בלימוד התורה".

מ'ימינה' נמסר, "לאורך כל השבועות האחרונים פעלו חברי ימינה לתיקון החלטת משרד הבריאות שאסר על המשך קיום מתווה הקפסולות של ישיבות ההסדר. בימינה הביעו שביעות רצון מהחלטת ועדת החינוך שהתקבלה גם בעקבות המאמיצים שהשקיעה המפלגה בנושא".

ח"כ קטי שטרית ציינה, "ועדת החינוך אישרה היום לבקשתי את תיקון תקנות הסמכויות המיוחדות שיאפשר את פתיחת הפנימיות בישיבות הגבוהות, ישיבות ההסדר, המדרשות והמכינות של הציונות הדתית. כיוון שמדובר במוסדות שמשלבים מתוכם תלמידים שמגיעים ממקומות שונים ברחבי הארץ, המתווה מחייב שמירה על כללי הריחוק ולמידה בקבוצות קטנות דרך קבע. אין סיבה שמוסדות בהם ההנחיות נשמרות בקפדנות והתחלואה נמוכה יישארו סגורים".

עוד התייחסה הוועדה למתווה החזרה המוצע בבתי הספר ביום ראשון. לדברי ח"כ קטי שטרית, "אם היו מערבים מלכתחילה במשבר הקורונה שפקד אותנו את ראשי הערים, המצב היה טוב יותר מבחינת הציבור כי כל ראש עיר יודע לדבר עם הציבור שלו על גווניו. אם מגזר מפר את ההנחיות ראש העיר יודע באיזה שפה לדבר איתו או איזה סנקציה להשית. מתייחסים אל הסתדרות המורים ואל השלטון המקומי בזלזול, נותנים להם אחריות ואת הסמכות משאירים בשלטון המרכזי ומכאן מתחילות כל הבעיות".