הרב דב ליאורללא

הרב דוב ליאור, רב קרית ארבע-חברון לשעבר וכיום תושב שכונת בית אורות, קורא היום (חמישי) לחיזוק הריבונות הישראלית בשכונת בית אורות במזרח ירושלים ולהשבת הבטחון לתושבים היהודים.

קריאתו מגיעה בעקבות אירועי הטרור האחרונים שחוו תושבי השכונה משכניהם הערבים, ששיאם היה אתמול בזריקת שמונה בקבוקי תבערה לעבר הבתים בשכונה.

כאמור, בשבועות האחרונים תושבי שכונת בית אורות עדים לעליה בעוינות, באוירה אלימה, ובאלימות בפועל מהערבים סביב השכונה.

הדברים מתבטאים בקללות וצפירות מרכבים חולפים על בסיס יום־יומי, זריקות אבנים, ירי זיקוקים ובאירוע החמור של זריקת בקבוקי תבערה אמש.

במהלך חג הסוכות קבוצת ילדים במגרש הסמוך קיללה וזרקה אבנים לעבר נשים בשכונה, בתחילת השבוע נורו זיקוקים לעבר בנייני המגורים, תושבים נוספים נתקלו בעויינות ואף בזריקת אבנים בנסיעה לשכונה וביציאה ממנה.

"הסיפור של נסיון ההצתה התחיל אתמול בתשע וחצי בערב", אמר עזרא פרנק, תושב השכונה, בשיחה עם ערוץ 7. "כאשר הגיעו מספר מחבלים ערבים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר שכונת הקרוואנים שבבית אורות, שכונה המאוכלסת במשפחות צעירות וילדים קטנים".

הוא תיאר: "האש כובתה ע"י המאבטח, אחד התושבים, ומכבי האש. למקום הגיעה ניידת משטרה שעשתה רושם אדיש למדי. השוטרים התבוננו מעט ונסעו לדרכם, בלי לספק הסבר או תחושת ביטחון כלשהי לתושבים הנסערים, כאילו לא ניסו להצית את ביתם ממש לפני דקות ספורות".

"מספר תושבי השכונה יצאו אתמול לצומת הסמוכה למתחם בית־אורות על מנת להראות נוכחות יהודית בלתי אלימה", אמר פרנק. "הערבים ככל הנראה לא אהבו את נוכחות היהודים במקום, מתוך כך הם החלו לדחוק את היהודים לסגת, בתחילה במילים, ומהר מאד בדחיפות, בעיטות, אלימות, ושימוש בגז פלפל".

לדבריו, "המשטרה שהגיעה למקום הפרידה בין הערבים לתושבים היהודים, אך עצרה את היהודי שהותקף באלימות ובגז. המצב המופקר הזה בו הערבים מרגישים בעלי־הבית ודוחקים את רגליהם של תושבי השכונה היהודים, ומסכנים את בטחונם וחייהם, ונוסף לכך התנהלותה המזלזלת של המשטרה ומעצר השווא של התושב חייב להיפסק".