ג'רמי קורבין
ג'רמי קורביןצילום: רויטרס

מפלגת הלייבור בבריטניה השעתה את מנהיגה לשעבר ג'רמי קורבין עד שתסתיים החקירה בעניין התבטאויותיו, וזאת בעקבות פרסום הדו"ח החמור על האנטישמיות במפלגה.

נציבות הזוכוית האדם ושוויון הזכויות בבריטניה הגישה דו"ח ובו האשמות רבות כלפי המפלגה בתקופה בה עמד בראשה ג'רמי קורבין ומפרטת כיצד המפלגה עצמה עין מהתפשטות האנטישמיות בתוכה.

"הנהגתו של ג'רמי קורבין לא עשתה מספיק כדי למנוע אנטישמיות, ובמקרה הרע ניתן היה לראות כי היא מקבלת אותה" נכתב בדו"ח.

עוד נכתב כי "המפלגה הייתה אחראית לשלוש הפרות של חוק השוויון משנת 2010 הנוגעות ל"התערבות פוליטית בתלונות על אנטישמיות", "כישלון במתן הכשרה מספקת לאלה המטפלים בתלונות על אנטישמיות" וכן בנושא "הטרדה".

קרוליין ווטרס, יו"ר נציבות זכויות האדם ושוויון הזכויות בבריטניה אמרה כי "מפלגת הלייבור התחייבה לאפס סובלנות כלפי אנטישמיות. החקירה שלנו הדגישה תחומים רבים שבהם הגישה וההובלה של המפלגה להתמודדות עם אנטישמיות לא היו מספיקות. זה בלתי נסלח, ונראה כתוצאה מחוסר נכונות להתמודד עם אנטישמיות ולא מחוסר יכולת לעשות זאת".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, הגיב על השעיית ג'רמי קורבין ממפלגת הלייבור בבריטניה. "בתקופת כהונתי כיו"ר מפלגת העבודה וראש האופוזיציה, פניתי אל יו"ר מפלגת הלייבור דאז, ג'רמי קורבין והזמנתי אותו לבקר באתר יד ושם במטרה ללמוד על השואה ולקחיה. הדגשתי בפניו את החשיבות בביקור כזה עבור יו"ר מפלגה חשובה בבריטניה", סיפר הרצוג. ''קורבין לעולם לא השיב לי כמו גם לפנייתי אליו כיושב ראש הסוכנות היהודית בדרישה נוספת שימגר את האנטישמיות במפלגתו. ניכרת הייתה ההתעלמות והאטימות.

''החלטות מפלגת הלייבור היום הן אבן דרך חשובה במיגור נגע השנאה והאנטישמיות במפלגה היסטורית וחשובה מאד בבריטניה. זהו ציון דרך חשוב עבור העולם כולו בהוצאת האנטישמיות אל מחוץ למשחק הפוליטי", הוסיף יו"ר הסוכנות היהודית.