בסרטון שפרסם הרב דב ליאור הוא מרחיב על המעלה הגדולה של תמיכה במוסדות מערת המכפלה, המפעילים את כולל מערת המכפלה, תלמוד תורה הפועל במערה והכנסת אורחים לפעילות עניפה עם חיילי צה''ל בחברון.

היו שותפים בהחזקת התורה במערת המכפלה וזהו בתפילה עבורכם על קברי האבות בחברון

"אני פונה בזה לכל קהל אוהבי תחרה ואלו שאכפת להם מישובה של ארצנו הקדושה, אני מוצא לנכון לפנות לבקש מכם, שהתלמוד תורה והכוללים שלומדים במערת המכפלה, בגלל המצב הכללי שיש במדינה, המצב הכלכלי שלהם הולך ומחמיר ביותר ויש ענין לעזור ולתמוך כדי שקולה של תורה ישמע על קברי אבותינו הקדושים".

המוסדות ששומרים על מערת המכפלה

לקראת שבת חיי שרה, "שבת חברון" יוצאים מוסדות מערת המכפלה בחברון בקמפיין גיוס המונים ופונים לציבור להיות שותפים בפעילות המוסדות, השומרים על מערת המכפלה מעל 20 שנה. במסגרת 'מוסדות מערת המכפלה' פועל כולל מערת המכפלה, תלמוד תורה מערת המכפלה וכן הכנסת אורחים חברון ופעילות "קפה הכי אחי" בקרב מאות חיילי צה"ל בחברון.

"השנה הרבבות שמגיעים לכאן מידי שנה לא יוכלו לפקוד את המערה בשבת חיי שרה", סיפר ישראל ברמסון מנכ"ל המוסדות. "אבל אנחנו רוצים להמשיך להיות השליחים של עם ישראל כאן בחברון כל השנה. בדרך כלל בתקופה הזו אנחנו בשיא ההכנות לשבת חיי שרה, כולל הקמת אוהלי האירוח הענקיים בשיתוף עם הרב דני כהן וחב"ד חברון. הקמפיין השנה פונה לאנשים גם להיות שותפים בפעילות החשובה שמתקיימת כאן וכן נאפשר לכל מי שתורם לזכות בתפילה על קברי האבות, כשכל מי שיתרום לפעילות אנו נדאג שתלמידי חכמים יראי ה' יתפללו עליו בשבת חיי שרה על קברי האבות בחברון".

ברמסון מספר כי למרות הקשיים הכלכליים בתקופת הקורונה המוסדות ממשיכים בכל הכח בפעילות ונערכים להכפיל את העשייה בחברון בסיום תקופת הקורונה.

היו שותפים בתרומה למוסדות מערת המכפלה על קברי האבות ושמירה על האחיזה היהודית בחברון