תרגלו תרחישים מבצעיים
תרגלו תרחישים מבצעייםצילום: דובר צה"ל

בסוף השבוע יחלפו 100 ימים מתחילת הכוננות של צה"ל בגבול לבנון. שיתוף הפעולה של הצבא עם היישובים וגורמי הביטחון הוא הכרחי לפעילות השוטפת של הצבא באזור, ומהווה מרכיב מרכזי ביכולת של צה״ל לבצע את משימותיו בגזרה.

שילוב הכוחות הזה מעניק לצה"ל יכולת לפעול כנדרש על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי הצפון.

על רקע הכוננות, התקיים השבוע אימון לרבש"צים של ישובי הגזרה בחטיבה 769. מדובר באימון ייחודי מסוגו אשר לא התקיים תקופה ארוכה והוא נערך במשך יומיים.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

היום הראשון כלל בנוסף לרבש"צים את מפקדי מחלקות ההגנה של היישובים ועסק בעיקר בתוכן פיקודי ובחיבור היישובים להערכת המצב המבצעית.

במהלך היום הועברו סקירות והעמקות על ידי אנשי מקצוע מהצבא והאזרחות, מפקדים בחטיבה 769 ומפקד החטיבה, אל״ם יהודה ואך. לאחר מכן, תרגלו כלל הרבש״צים מספר תרחישים מבצעיים ומתן מענה בזמן אמת.

היום השני עסק בשיפור הכשירות המבצעית. המשתתפים תורגלו במטווחי יום ולילה, אימון ירי מתקדם לצד תרגול מתן עזרה ראשונה וטיפול בפצועים. האימון התקיים בהובלת אגף ההגמ״ר של חטיבה 769.

מפקד חטיבה 769, אל"ם יהודה ואך: ״לאור התקופה המורכבת בגזרה והכוננות המבצעית מתקיים תהליך משמעותי בהידוק ושיפור הקשר של החטיבה עם היישובים. כחלק מתהליך זה רצינו לקיים אימון מקצועי על מנת להבטיח את הביטחון ביישובים. משימת ההגנה היא משימתנו המרכזית והחיבור ליישובים הוא ערך עליון עבור החטיבה. שמחנו לגלות את הרצינות וההירתמות הגבוהה למשימה, נמשיך להגן ולשמור על תושבי הגזרה והארץ כולה״.