יואב קיש
יואב קישצילום: Kobi Richter/TPS

אלפים השתתפו הבוקר (שבת) בהלוויית השיח' חסן אלחלבי באיצטדיון הכדורגל במג'דל שמס.

עשרות אנשי דת דרוזים פרצו אמש לבית החולים זיו ולקחו משם את גופתו של השיח' שמת מוקדם יותר מנגיף קורונה.

מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שמעון לביא הורה להקים ועדת בדיקה לחקר האירועים והתנהלות המשטרה באירועי לווית השיח במג'דל שמס ובבית החולים זיו בצפת. סגן שר הבריאות יואב קיש אמר "מאות יידבקו, מתסכל ועצוב".

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, הגיע היום (שבת) יחד עם מי שחליף אותו, פרופסור נחמן אש ואיימן סייף לביקור בכפר פוריידיס. הוא התייחס להלוויה הגדולה במג'דל שמס ואמר: "כל מי שהשתתף בהלוויה צריך ללכת להיבדק".

"זה מכעיס לראות את ההתקהלות הזו בעיר שנמצאת בסגר וברמת תחלואה גבוהה. אני רוצה לפנות לעדה הדרוזית ובעיקר להנהגה הרוחנית אני מבקש החל מהיום העדה הדרוזית בכל הכפרים תגדיל את כמות בדיקות הקורונה".

ראש העדה הדרוזית בישראל, שיח' מוופק טריף, גינה הבוקר את פריצת אנשי הדת לבית החולים. "האירוע שהתרחש בבית החולים זיו בצפת איננו על דעת הנהגת העדה ובני משפחת המנוח, שהיה בעל מעמד דתי בכיר בקרב בני העדה וראוי לכל כבוד", כתב. בהודעתו ציין כי "ההלוויה שהתקיימה נערכה בתיאום מלא עם משטרת ישראל, פיקוד העורף והמועצה המקומית מג'דל שמס".

בתמונות מצלמת האבטחה של בית החולים, ניתן לראות את אנשי הדת פורצים מחסום אבטחה שהוצב במקום, למול עיני השוטרים שעומדים מנגד.