דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: Official White House Photo by Joyce N. Boghosian

סקר חדש של רשת ABC יחד עם "וושינגטון פוסט" שפורסם הלילה מגלה כי הנשיא טראמפ מוביל במדינת המפתח פלורידה, אך עדיין נמצא בפיגור בפנסילבניה.

שתי המדינות נחשבות כמדינות מפתח חשובות במיוחד במירוץ לנשיאות שיגיע לשיאו ביום הבחירות ביום שלישי הקרוב.

על פי הסקר החדש מוביל הנשיא טראמפ בפלורידה עם 50 אחוזים לעומת 48 אחוזים לביידן. עם זאת, בפנסיבלניה ממשיך ביידן להוביל עם 51 אחוזים לעומת 44 לטראמפ, למרות שהפער עמד כבר על תשעה אחוזים בסקר קודם והנשיא ממשיך במגמת צמצום הפער. בשתי המדינות טראמפ זכה בבחירות בשנת 2016 בפער זעום יחסית על פני הילארי קלינטון.

על פי הסקר 60 אחוזים מהמצביעים בפלורידה כבר הצביעו בבחירות המוקדמות, מה שמגביר את סיכוייו של טראמפ לזכות במדינה. 23 אחוזים אמרו כי הם מתכוננים להצביע לפני יום שלישי, ועוד 17 אחוזים יצביעו ביום הבחירות עצמו.

בפנסילבניה הצביעו בבחירות המוקדמות 32 אחוזים בלבד, בעוד 9 אחוזים מתכוננים להצביע לפני יום שלישי, ועוד 58 אחוזים מתכוונים להצביע ביום הבחירות עמו, מה שמותיר לנשיא טראמפ תקווה לשנות את המצב.

ביידן מוביל בפנסילבניה, כמו גם במירוץ הארצי, בזכות 14 אחוזי תמיכה של נשים מעל טראמפ. בקרב מצביעים לבנים בפנסילבניה מוביל טראמפ עם 50 אחוזים לעומת 46 לביידן, אך המועמד הדמוקרטי זוכה לתמיכה של 76 אחוזים בקרב מצביעים מקבוצות אתניות שונות. בפלורידה, לעומת זאת, זוכה טראמפ ליתרון של 20 אחוזי תמיכה בקרב מצביעים לבנים.

מרבית מצביעי ביידן טענו כי "חשוב יותר לבלום את התפשטות מגיפת הקורונה" בעוד מצביעי טראמפ טענו כי "הכלכלה האמריקאית היא הנושא החשוב ביותר".

8 אחוזים בפלורידה טענו כי "טראמפ מנהל היטב את הכלכלה" לעומת 40 אחוזים שטענו ההיפך. בפנסילבניה אישרו 52 אחוזים את הדרך בה מנהל טראמפ את הכלכלה, בעוד 46 התנגדו. בנושא הטיפול בקורונה, בפלורידה טענו 50 אחוזים כי "טראמפ לא ניהל היטב את המשבר" בעוד 48 אחוזים הסכימו עם דרך הניהול שלו. בפנסילבניה עומד הפער על 56 אחוזים שלא אישרו את דרך הניהול שלו את מגיפת הקורונה, בעוד 41 אחוזים תמכו בה.