שלמה נאמן
שלמה נאמןצילום: חזקי ברוך

אתר מועצת יש''ע בשפה הרוסית עלה היום (א') לאוויר, זאת לרגל שבוע העלייה אותו ציינו בשבוע שעבר ברחבי מדינת ישראל.

באתר נמצאים חומרים רבים בשפה הרוסית, ביניהם מאמרים על ההיסטוריה של יהודה, שומרון ובקעת הירדן, מאמרי הסברה מפורטים ומותאמים בנושאים מגוונים, סטטיסטיקות על תשתיות חיוניות באזור כמו מים, תחבורה, תעשייה וכו', מסלולי טיולים ועוד רבים.

בנוסף, תורגמה לשפה הרוסית גם החוברת "זה שלנו, זה חיוני, זה אפשרי", על מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון, הכוללת טקסטים חשובים על זכותנו בחבל התנ"ך, גם בחוקה בינלאומית וגם על זכותנו ההיסטורית. החוברת מעלה שאלות נפוצות ועוסקת בהן בהרחבה, בצורה גרפית יפה ועשירה.

כל זאת כחלק מדסק מזרח אירופה של מועצת יש"ע, שנפתח לאחרונה ופועל במגזר הרוסי בישראל, ושבראשו עומד ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן.

כחלק מפעילות הדסק, בנוסף לאתר החדש, הוקמו עמוד פייסבוק וערוץ טלגרם מיוחד לדוברי הרוסית אשר מעדכן באופן שוטף על פעילות מועצת יש"ע ומביא בצורה נרחבת את החדשות המקומיות של אזור יהודה, שומרון ובקעת הירדן.

לפני מספר חודשים העלתה מועצת יש"ע לאוויר גם אתר בשפה האנגלית. מטרת שני האתרים החדשים היא להביא את הסיפור של יהודה, שומרון ובקעת הירדן לתפוצות בכל רחבי העולם, להכיר לתושבים שאינם גרים באזור את האזור באמצעות מידע ונתונים ולקדם עלייה וקליטה של תושבים חדשים בכל האזור.

ראש דסק מזרח אירופה של מועצת יש"ע וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן: "הצבנו לעצמנו מטרה - להניח את גוש עציון על מפת קליטת העלייה של מדינת ישראל.  אנו שמחים שהתחום מתרחב ומתפתח בכל רחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. אנו מברכים את הנהלת מועצת יש"ע ואת היו"ר שלה דויד אלחייני על פתיחת האתר החדש בשפה הרוסית.

״זהו צעד משמעותי ביותר ואף חיוני עבור אוכלוסייה שצמאה למידע הכרחי על מפעל ההתיישבות. קהילה שביסודה הינה פטריוטית ואוהבת את הארץ, חייבת לעמוד במוקד ההסברה, להגיע פיזית ללב ארצנו. דבר זה נכון גם לקהילות יהודיות נוספות בעולם ואנו נמשיך לשאוף לייצר קשר רציף מול אותם יהודים בתפוצות", הוסיף נאמן.

יו״ר מועצת יש"ע דויד אלחייני: ״דסק מזרח אירופה והאתר החדש שנפתח, יעזרו לנו להנגיש את המידע על יהודה, שומרון ובקעת הירדן לכל מי שחפץ בכך מבין דוברי הרוסית. ההסברה לקהל אוהבי ישראל שאינם גרים בארץ, הינה חשובה ומהווה פריצת דרך בכל נושא ההסברה לתפוצות".