בוגרי קורס הצוערים האחרון
בוגרי קורס הצוערים האחרוןצילום: דוברות משרד החוץ

שר החוץ גבי אשכנזי השיק היום (ראשון) באופן רשמי את קמפיין גיוס המועמדים לקורס הצוערים ל"ז של משרד החוץ, שיהיה הקורס הגדול ביותר מאז תחילת שנות ה-90.

בפגישה עם ראשי אגף משאבי אנוש וחטיבת ההדרכה של משרד החוץ, בה הוצגו נתוני הקורס ויעדי הקמפיין, אמר אשכנזי כי "הדיפלומטיה הישראלית עומדת בחזית הביטחון הלאומי של מדינת ישראל. אני קורא לכל מי שבוערת בו תחושת שליחות ומעוניין בקריירה מרתקת, המשלבת עשייה יום יומית למען המדינה להצטרף לקורס הצוערים של משרד החוץ".

קורס הצוערים הבא של משרד החוץ יפתח אומנם בקיץ 2021, אבל המיונים אליו מתחילים כבר עכשיו. הקורס, אליו צפויים להתקבל 40 צוערים (30 במסלול המדיני ו-10 במסלול המנהלי), יהיה קורס הצוערים הגדול ביותר במשרד החוץ מאז 1994.

קורס הצוערים של משרד החוץ, אשר נודע בכינוי "קורס הטיס של השירות הציבורי", נמשך כשישה חודשים ולאחריו משובצים בוגרי הקורס לשליחות באחת מנציגויות ישראל בעולם.

המכרז לקורס הצוערים פורסם היום ויהיה פתוח להגשה בשלושת השבועות הקרובים. במכרז יכולים להתמודד אזרחי ישראל בעלי שליטה מלאה בעברית ובאנגלית ובעלי תואר ראשון מוכר. שלב המיונים יפתח זמן קצר לאחר מכן ויכלול מבחנים בכתב, מבחני שפה, מבחני אישיות ודינמיקה קבוצתית.

הקמפיין התקשורתי שהחל היום נועד להביא למשרד החוץ את הצוערים הטובים ביותר שמשרד החוץ יוכל לגייס, להכשיר ולהעמיד לטובתה של הדיפלומטיה הישראלית. הקמפיין ידגיש את תפקיד הדיפלומטים בהשפעה מבפנים על תהליכי קבלת ההחלטות במערכת היחסים של ישראל עם מדינות העולם והארגונים הבינ"ל ועל האירועים המעצבים את עתיד יחסי החוץ שלה, כמו גם את החוויה שבאורח החיים הדיפלומטי.

מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז: "הדיפלומטיה הישראלית היא הממשק הקבוע של מדינת ישראל עם הקהילייה הבינ"ל על מרכיביה הרבים והמגוונים. אני מזמין את כל מי שרואה עצמו מתאים לייצג את מדינת ישראל ברחבי העולם ומעוניין בקריירה מרתקת שכרוכה גם בהתפתחות אישית מיוחדת, להגיש מועמדות לקורס הצוערים של משרד החוץ. הצוערות והצוערים ישרתו ביותר ממאה נציגויותיו ברחבי העולם, כולל בנציגויות החדשות שיפתחו בקרוב באיחוד האמירויות ובבחריין".

ראש חטיבת ההדרכה במשרד החוץ, דנה בנבנישתי: "אנחנו מחפשים את אנשי ונשות העתיד של הדיפלומטיה הישראלית. עליהם לשלב יכולות אישיות ובינאישיות גבוהות, גמישות מחשבתית, יצירתיות, יכולת ניהול ועבודה בתנאים מאתגרים, שליטה בשפות ויכולת עבודה ברשתות החברתיות. מעל הכל, אנו מחפשים את מי שרואים את ייצוג מדינת ישראל בעולם כשליחות".