יועצת פעמים בפעולה
יועצת פעמים בפעולהצילום: פעמונים

עיריית ירושלים וארגון פעמונים יסייעו למאה משפחות ירושלמיות שנפגעו כלכלית כתוצאה ממשבר הקורונה.

בארגון פעמונים מדגישים כי לא מדובר בסיוע כספי אלא בליווי ובייעוץ לאותן 100 משפחות.

אבישי לנדאו, מנהל אזור ירושלים בארגון פעמונים אומר כי לצורך המיזם גויסו 50 מתנדבים מירושלים והסביבה שעברו הליך סינון. המתאימים ביותר התקבלו למיזם ויגיעו לבתי התושבים פיזית או שיקיימו פגישות באמצעות הזום.

"לצערנו יש משפחות שלא יודעות מה ההוצאות שלהן ומה ההכנסות שלהן, בשלב הראשון של המיזם אנחנו עושים שיקוף של אותן הכנסות והוצאות יחד עם המשפחה", מסביר לנדאו..

בשלב השני המתנדבים יבנו יחד עם המשפחה תקציב שניתן יהיה להתמודד איתו ולסיים את החודש באופן שההוצאות לא יעלו על סך ההכנסות. "בממוצע אנחנו יודעים לשפר את המאזן בכ-4500 ש''ח בחודש ובחישוב שנתי מדובר על כמעט 50 אלף ש"ח, זהו סכום אדיר שיכול להציל את המשפחה מקריסה מוחלטת ונותן לה אוויר וחמצן".

בשלב השלישי והאחרון יקנו המתנדבים הרגלים צריכה וקנייה נכונים למשפחות. "המטרה שלנו היא לסיים את המיזם כשהמשפחה יודעת לבנות בעצמה תקציב משפחתי שסך ההכנסות עולה על סך ההוצאות".

בארגון פעמונים אומרי כי מדובר בסך הכל בשמונה עד עשרה מפגשים למשך כחצי שנה וללא עלות למשפחה, ושניתן להרשם לליווי דרך אתר האינטרנט של פעמונים.

דוד קוכמייסטר מנכ"ל ארגון פעמונים אומר כי "פעמונים מוכיחה עצמה כבר שני עשורים כארגון המסייע לפונים אליו מכל המגזרים ובכל חלקי הארץ ומצליח בלמעלה מ-70% לסייע להם לצאת לחרות כלכלית. יחד עם הרשות המקומית, עם עיריית ירושלים, אנחנו מכפיל כח אמיתי. אני מודה לראש העירייה שהקצה משאבים כדי לסייע לאותן משפחות ירושלמיות, ודחף שתוכנית זו תצא לפועל. אני קורא לראשי רשויות מקומיות נוספות לחבור אלינו ולסייע לתושביהם, במיוחד בתקופת הקורונה המאתגרת הזו".

ראש העיר משה ליאון: "אנו עושים מאמצים גדולים מאוד כדי לסייע לכמה שיותר משפחות להחלץ מהמשבר הכלכלי. יחד עם ארגון פעמונים נסייע לעשרות משפחות בירושלים, המשפחות הללו יקבלו ליווי וייעוץ כלכלי בחינם מטובי המומחים של פעמונים. ירושלים תחזור להיות עיר חזקה שמושכת אליה משקיעים רבים שייצרו מקומות עבודה לטובת העיר כולה".