"התחלתי לכתוב את הסינגל בבית, וסיימתי בסוף העולם", מגלה נועם רמתי, זמר ויוצר שורשי על השיר "אחרי חגים" שפותח רשמית שנה יהודית חדשה. "בסיום התרוממות הרוח של הימים הנוראים, החופה והתייחדות של אלוקים וישראל בסוכות - אנחנו יורדים לחיים האמיתיים. הם חייבים להיות באווירת 'מלכתחילה למעלה'...", שואל נועם את האמרה השגורה אצל כל חסיד חב"ד, שהרבי זי"ע הרבה להשתמש בו והכניסו לטרמינולוגיה של החסידות. במקור המושג נאמר כ"לכתחילה אריבער", על פיו - כל התחלה טובה היא רק מ"למעלה", באנרגיות מיטביות.

מלכתחילה הזה לא נכתב בבת אחת, גם לא ברגע אחד. הוא סיום מסע שכולל פיסות השראה בין כמה תחנות לאורך זמן. הגילוי הראשוני אודותיו התחיל בבית ושם הוא כמעט נתקע. "מה אתה עושה כשיש לך שיר בלי פזמון? אתה יוצא, נודד ומחפש השראה", הוא יצא לדרכים, האזין לעולם ומשם באה לו הארה. "שמעתי על שליחות יהודית בחו"ל, איך היא נעשית על ידי משפחה גדולה מהחיים במזרח הרחוק, ובתוך כל הקושי והייסורים הם מגלים כי הם פועלים "מלכתחילה למעלה", בשפע של טוב, באמונה חיובית ועם המילים האלה מתחיל הפזמון שלי". זהו גם האיחול של נועם לשנה החדשה.

'לכתחילה אריבער' כאמרה חסידית מלמדת שדווקא כאשר לא מצליחים ללכת בדרך הרגילה, אזי יש 'לדלג' על הקשיים וללכת מלמעלה, ברוח מרוממת על. האדמו"ר המהר"ש מליובאוויטש זי"ע הגדיל עוד יותר את משמעות הביטוי כ"מלכתחילה ללכת מלמעלה" – השאיפה לא להתחשב מידי בבעיות ועיכובים בדרך להשגת היעד, אלא לגשת לעניין בעליונות מנצחת. לא בלית ברירה, אלא כמטרה מראש. וזו הגישה שנהוגה להישמע משליחי וחסידי חב"ד, כשהם נשאלים כיצד יצליחו להגיע למטרה כלשהי למרות הקשיים? הם משיבים: לכתחילה אריבער!

נועם רמתי מציע בשיר לא להתעכב אחורה ולחיות כל יום את תשפ"א כאילו הוא היום הראשון של השנה, בכל העוצמה. הדוגמה מגיעה מעולם התוכן היהודי של מוצאי השבת: כוס היין של ההבדלה, למשל. השפע שהיא מביאה כשהיין עולה על גדותיו מהתכולה המבורכת, כך גם השבוע היה רוצה להתחיל.

הסינגל החדש מלכתחילה הוא בלדה עוצמתית על משמעות הראיה החיובית בפתח השנה היהודית, במקצב חיובי וגדוש באדרנלין. "אני מייחל לשנה משמחת בלי קישוטים חיצוניים, כמו שתקופת הקורונה ניקתה אותנו מהנאות רגעיות, כך נלמד ממנה להמשיך להתמקד בעיקר, בשמחה נקייה, יהודית, ביתית אמיתית".