יום חג לילדי ישראל: ''החזרה לבית הספר מניבה רק רווח לתלמידים''

פרופ' קלודי טל מסבירה בערוץ 7 מדוע החזרה של הכיתות הנמוכות לבתי הספר חשובה כל כך. "אחד הצעדים הטובים ביותר לרווחתם הרגשית".

ניצן קידר - ערוץ 7 , י"ד בחשון תשפ"א

אילוסטרציה
אילוסטרציה
צילום: ISTOCK

ילדי כיתות א'-ד' ברחבי הארץ חזרו היום (ראשון) ללימודים אחרי תקופה ארוכה שישבו בבית ולמדו בשיטות שונות של למידה מרחוק.

פרופ' קלודי טל, פסיכולוגית התפתחותית, ראש תוכנית תואר שני בחינוך לגיל הרך במכללת לוינסקי, חושבת שמדובר ביום חג של ממש למערכת החינוכית.

"זה אחד הצעדים הטובים ביותר לרווחתם הרגשית של הילדים וגם של ההורים. ייחלתי לרגע הזה שיחזירו את הילדים בצורה כמה שיותר מאורגנת שמפחיתה את סיכוני ההידבקות. זה סוג של יום חג לילדים ולדעתי גם להורים. מה שנותר לעשות הוא לשמור ולהקפיד על הכללים כדי להפחית את הסיכון להידבק ולחזור לסגר", אומרת פרופ' טל לערוץ 7.

פרופ' קלודי טל
צילום: עופר עמרם

לדבריה, הקשיים המינוריים מתגמדים לעומת הצורך החברתי. "העניין של עטיית מסכה לתלמידים הוא חלק ממכלול. אם הברירה היא לחזור לבתי ספר עם מסכה או להישאר בבית, באופן חד משמעי טובת הילדים היא לחזור. אני מאוד מאמינה ביכולת הילדים להתגבר על אי הנוחות הכרוכה בעטיית מסכה.

''הרווחים הם גם מבחינה חברתית בלפגוש את החברים שלהם, גם מבחינה רגשית שלא יישארו תקועים בבית במסכים ובזום, וגם מבחינה חינוכית כי צריך לזכור שמסגרת של למידה מרחוק מאוד מגדילה פערים".

"עטיית המסכה היא לחלוטין הרע במיעוטו ואני חושבת שהילדים יאמינו באי הנוחות בתנאי שהמבוגרים בסביבה עקביים בעטיית המסכה ומסבירים את הרציונל של זה. הבעיה המרכזית היא המבוגרים מאשר הילדים. אם אני בטוח שזה לטובה לעטות מסכות, אמצא את הדרך לתווך לילדים את הדבר הזה גם עבורם וגם כדי להגן עליהם ועל המורים".

"עיקר העבודה צריכה לעשות עם המבוגרים. כשהם לא משוכנעים, אז גם המורים לא מספיק משוכנעים. המבחן הוא איך אנחנו נוהגים כשילדים מזלזלים ואם נבהיר להם שזה חשוב ואנחנו מתכוונים לכך, הם ינהגו בהתאם", מסכמת פרופ' טל.