נשות הכותל
נשות הכותלצילום: דוברות

מחר בצהריים, בשעה 12:00, צפוי לקרות אירוע שאיכשהו חמק מהרדאר של כולנו: צפוי להיות דיון בבג"ץ של אוסף גורמים שמאחד ביניהם דבר אחד: הרצון להשתלט על ניהול הכותל כדי לפגוע בקדושתו.

רפורמים, קונסרבטיבים, קבוצת נשים שמתעקשת לעבור על ברכות לבטלה בשריד בית מקדשנו - ולמרבה הפאדיחה, גם ארגון קולך - התאחדו כולם ובאו ביחד כדי להילחם נגד קדושת המקום.

ועכשיו, בעת הזו, כל מי שחשובה לו הקדושה, כל מי שחשוב לו הכותל, ובפרט, כל מי שמאמין בכך שמדינת ישראל היא שלב לקראת הגאולה, מוכרח שלא לשתוק לנוכח דיון הזוי כזה.

שהרי מטרת הגאולה השלמה שלנו היא לא רק כדי לקטוף פרחים ולשבת על זרי הדפנה: מטרת הגאולה היא כדי לייסד כאן ממלכת כהנים וגוי קדוש! לבנות בית שיהווה יסוד כסא ה' בעולם - וכפי שכתב הרב קוק (חזון הגאולה, עמ` קסט-קע):

הקודש מוכרח לשוב על כנו בתנועה הלאומית והציונית שלנו, כי רק עמו מקור חיים, ואז יחיה הוא בכחו גם את ערכי החול, אשר הוכנו ואשר עוד יוכנו להיות למסעדים, וזאת תהיה לנו דרך התשובה אשר תרפאנו מכל מחלותינו ותקרב את גאולתינו השלימה במהרה בימינו אמן.

וכאן מול עינינו מתרחש תהליך שבמהלכו קבוצה באה ומבצעת תהליך של reverse. קבוצה באה ומפגעת ופוגעת בקדושת המקום הכי קדוש. באה אל שריד בית המקדש, מקום שהוקדש לתפילה על הגאולה השלמה, על בניין בית המקדש, על כהנים בעבודתם ולוויים בשירם ובזמרם - והקבוצה הזו באה ומורדת בכל זה.

הן מלגלגלות על האמונה שלנו, הן קוראות לקורבנות "ברביקיו" ו"דבר מגעיל". הן מחקו את התפילות על הגאולה מנוסח התפילה שלהן - והן אף לוקחות איתן קבוצות קבוצות של בחורות תמימות, בנות מכינות קדם צבאיות, ומשכנעות אותן להתפלל מנוסחים אסורים, ובעתיד הן גם מסוגלות לשכנע את אותן בחורות שזה לא כל כך נורא, כביכול, לעשות marry out ולהתחתן חלילה עם נכריים.... כך על פי דרכם, או יותר נכון, אובדן דרכם, של הרפורמים לסוגיהם, וכפי שהגדירה זאת יו"ר ארגון "נשות הכותל", הארגון השותף בעתירה הזו, במעריב, 12.5.19:

"מתווה הכותל מדבר על כך שיש יותר מדרך אחת לספק שירותי דת בכותל. יישום המתווה יקדם את היום שבו תהיה יותר מדרך אחת להתחתן ולהתגרש בישראל, יותר מדרך אחת להיקבר, לשמור שבת, כשרות וכו'. הכותל טומן בתוכו את היסוד העמוק של יחסי דת ומדינה, ויש אפשרות לקדם דרכו פלורליזם דתי עבור כל מדינת ישראל".

וכולנו יודעים טוב מאוד למה היא מתכוונת.

ובמילים אחרות, הקבוצה הזו, שקוראת לעצמה "נשות הכותל", משתמשת בכותל המערבי, שריד בית מקדשינו, כדי לבצע תהליך של proxy, התאמה, לביצוע תהליך של המרת דת בשלבים, של קבוצות שלמות, ושל ציבורים שלמים, לדת הרפורמית, כאשר אחרי 2-3 דורות צאצאי הרפורמים הרי מתבלבלים והופכים לנוצרים, והדברים ידועים. וכל הדבר הנפשע הזה, בתקופה של ערב גאולה, עוד נעשה בשריד בית מקדשינו. איך?

אבל מעבר לכל זה, ולמרבה הפאדיחה של כולנו, יש קבוצות דתיות לאומיות מצטרפות אל החגיגה הקשה הזו, חגיגה של חטא עגל מחודש במקום הכי קדוש, ואף הצטרפו אל העתירה הכל כך קשה הזו, הכל כך בלתי נתפסת....

מה שאסרת היתרנו, מה שהיתרת אסרנו, ועכשיו הקבוצה הזו, שלועגת לכותל, שהפייסבוק שלה מלא בלעג לכותל ואפילו מכיל קריאה להפצצתו עם חומר נפץ (!) - עתרה לבג"ץ בגלל הרצון שלה להשתלט על המקום הקדוש הזה ולחלל את קדושתו.

כאילו לא מספיק כל מה שהן עשו עד עכשיו, כל הלעג לדברים שבקדושה, כל הפרובוקציות, כל הטקסים המנוגדים להלכה, כל הפגיעה והאלימות וכל הנלווה - ועכשיו הן רוצות לעשות הכל באופן "פורמאלי", עם גושפנקא של "בית משפט עליון". עוד מעט יכניסו לכלא כל מי שיבקש הפרדה ומחיצה, בטענה שזו "הדרה".... הרי אנחנו כבר מכירים את מכבסות המילים הללו!

כל מי שחשובה לו/לה קדושת הכותל, כל מי שמגיע ומגיעה בראשי חודשים להתפלל במקום הקדוש, כל מי שכואב לו פסטיבל הלעג של הקבוצה הזו, נשות הפרובוקציה, בשריד בית המקדש. כל מי שבכה כשקראה על הכנסת ספר התורה לשרותים ולעגלת בובות. כל מי שמאמין בגאולה - אנא התעוררו, התפללו, קראו תהילים, שלחו מכתבי מחאה לבית המשפט העליון, ליועץ המשפטי לממשלה, לראש הממשלה שלנו, לחברי הכנסת שלנו - - - אין הרבה זמן, ואי אפשר לתת לדבר כזה לקרות!

אם בית המשפט יראה עד כמה זה כואב לנו, עד כמה הפשע הזה נגד הדת, נגד המסורת, נגד האמונה היהודית, נמצא בתוך הלב של כולנו - באיזשהו שלב הוא יפחד לתת כאן עוד פסק דין פוגעני, ולכל אחד מאיתנו יש כאן השפעה, כי מערכת המשפט בסופו של דבר מושפעת ממה שהעם אומר - ואין להם דרך לדעת מה העם חושב ואומר אם העם, כלומר, אנחנו, לא יאמר את דברו.

ונסיים בתפילה: "השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה - והסר ממנו יגון ואנחה" ושנתבשר רק בשורות טובות, ישועות ונחמות, אמן ואמן.