אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורןצילום: דוברות לשכת עורכי הדין

יו"ר וועדת הכספים צפוי לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בדרישה לבלום את המהלך של שר המשפטים אבי נינסקורן המבקש לשנות את הסטטוס קוו בנוגע לניסוח בטפסים ממשלתיים ולטובת קהילת הלהט"ב.

"בעקבות ההחלטה השערורייתית שקיבל שר המשפטים ניסנקורן, לשנות ניסוח בטפסים ממשלתיים באופן הפוגע בסטטוס קוו, הודיע יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כי יפנה בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט למנוע הפרה שרירותית של החלטת הכנסת", צוטט גפני הבוקר בביטאון הליטאי 'יתד נאמן'.

על פי ח"כ גפני, "המהלך מנוגד לחוק, זו התנהגות מופרעת של אנשים שלא מבינים כיצד הכנסת עובדת, לא אעבור על כך בשתיקה".

כזכור אתמול הודיע שר המשפטים אבי ניסנקורן כי טפסים מסוימים במשרד המשפטים יותאמו למשפחות להט"ב ומשפחות ''יחידניות'', כהגדרתו.

בשבוע שעבר השיב שר המשפטים ניסנקורן במליאת הכנסת להצעת החוק של ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) שביקשה לקבוע שבטפסי המדינה לא יצוין מינם של ההורים, והצהיר כי הוא ושרי מפלגתו יפעלו להתאים טפסים רשמיים במשרדיהם להורים "גאים".

בתום עבודת מטה שבוצעה במשרד המשפטים כבר במהלך השבוע שעבר, בהובלת מ״מ המנכל סיגל יעקבי, הכריז השר ניסנקורן על הטפסים הראשונים שיעודכנו במשרדו, עוד השבוע, כאשר במקום קטגוריות "אב ואם" ייכתב בסעיפי ההורים "הורה 1״ ו״הורה 2".

הטפסים הראשונים שיעודכנו הם בקשה לצו ירושה, בקשה לערוך ברית זוגיות ולהירשם במרשם הזוגיות, טופס בקשה למחיקה ממרשם הזוגיות, בקשה לבירור פרטים על רכוש נעדרים וכן טופס בקשה לרישום עמותה.

מלבד הניירות הרשמיים שיעודכנו השבוע, נמשכת בימים אלו עבודת המטה משרד המשפטים במהלכה נסקרים לבקשת ניסנקורן כל יתר הטפסים הרשמיים במשרד, אשר אינם מעוגנים בחקיקה, על מנת לקדם התאמות גם בהם.