שלמה קרעי
שלמה קרעיNoam Revkin Fenton/Flash90

חה"כ ד"ר שלמה קרעי (הליכוד) הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק לביטול ממשלת החילופים. ביטול החוק דורש רוב של 70 ח"כים.

קרעי הסביר כי "אל מול האיומים של כחול לבן על אזרחי ישראל במערכת בחירות בתקופת מגיפה, יש להניח על השולחן חלופה טובה יותר לטובת אזרחי ישראל".

"אם כחול לבן יקחו אותנו לבחירות, מצופה מימינה לתמוך בחוק הזה. אחרת, איך יסבירו לבוחריהם שהשאירו את ניסנקורן וגנץ עוד כחצי שנה בתפקידיהם, כאשר יש אפשרות לבטל את חוק ממשלת החילופים, לפטר אותם ולמנוע מהם פגיעה נוספת באזרחי ישראל", טען.

קרעי הזכיר גם את אמירתו של יו"ר האופוזיציה לפיד בעת חקיקת החוק ב- 27.4.20: "אני מודיע פה למצלמות, שבכל רגע שביבי יבקש לבטל את החוק הזה, אנחנו נגיד לו – כן".

לפיד הוסיף אז: "אנחנו נסכים להחזיר את החוקים האלה למקור. למה? מפני שאנחנו מכבדים את הדמוקרטיה והחוקים האיומים והמבישים והמבזים האלה צריכים להתבטל".

לדברי קרעי, "זהו מבחן האמינות שלו. בכלל, מדוע שירצה לצאת לבחירות עם גנץ בביטחון, אשכנזי בחוץ וניסנקורן במשפטים? מדוע שיאפשר להם לבצע מחטפים כדי לקחת ממנו קולות במקום להפוך אותם לח"כים פשוטים?"

"לאור תפקוד הממשלה, והמקלות בגלגלים ששמים כחול לבן על כל צעד ושעל, ולאור הפרת ההסכם הקואליציוני מצד כחול לבן, שהחלה בהסטת מ"מ פרקליט המדינה אלדד כדי לבצר את כנופיית שלטון החוק, עובר דרך הצבעות נגד הממשלה והפרעה שוטפת לתפקודה, ועד אי הקמת הוועדה המחוייבת מההסכם הקואליציוני למינויים בכירים, יש צורך בחלופה שכזו", הוסיף.