וידאו יורוליג
וידאו יורוליגצילום: היורוליג

חודש בלבד אחרי שחזרה, דורש אחד מבכירי מאמני הכדורסל באירופה בכל הזמנים ומי שכיום מאמן את אולימפיה מילאנו האיטלקית, המאמן האיטלקי אטורה מסינה להקפיא את עונת היורוליג האירופית.

במכתב שפרסם ברשתות החברתיות דורש המאמן המוערך והוותיק להקפיא את עונת היורוליג האירופית עד לסיומן של הליגות המקומיות ולאפשר לאלה לסיים את עונת 2020/21 בזמן שמוערך בכ-4 חודשים ולאחר מכן להמשיך את המשחקים האירופיים מהיכן שנעצרו, זאת כמובן בשל התפרצות והתפשטות נגיף הקורונה בפעם השניה ברחבי אירופה.

"אנחנו חיים בזמנים מאתגרים, הממשלות נוקטות בצעדי סגר כדי להגן על האזרחים שלהן, בכל שבוע יש לנו עוד ועוד מקרי קורונה חיוביים בקבוצות הכדורסל, יותר ויותר משחקים נדחים. הקושי בלטוס מעלה את רמת הדאגה הבריאותית גם בקרב הקבוצות וגם בקרב השופטים. בקרוב לא יהיו תאריכים פנויים להשלמת המשחקים, יותר ויותר תוצאות יוכרעו על למי יש יותר מזל ופחות שחקנים חולים", כתב המאמן האיטלקי שקבוצתו, מילאנו, שיחקה 4 משחקים במסגרת היורוליג וניצחה ב-3 מתוכם.

"אני מבקש מכל מנהיגי הענף לקחת דקה של מחשבה, לשים בצד את חילוקי הדעות שהפרידו ביניכם בזמן האחרון ולחשוב לטובת הכדורסל והאוהדים איך מוצאים פתרון ביחד. כרגע, הדבר ההגיוני היחידי הוא לעצור את הפעילות האירופית ולאפשר לליגות המקומיות לסיים את העונה בארבעת החודשים הקרובים, מאחר וקל יהיה יותר לקיים אותם עם נסיעות וטיסות פנימיות. לאחר מכן, באיזור מרץ אפריל, כל המסגרות האירופיות יכולות להשלים את המסע מספיק זמן לפני המשחקים האולימפים. ואולי נגיף הקורונה יהיה יותר בשליטה".

מכתבו של מסינה מגיע על רקע העובדה כי משחקים אירופיים נדחים בשל התפשטות הנגיף בקרב קבוצות היורוליג השונות ועל בסיס הדיווח כי ביורוליג יפנו לליגות המקומיות שכפופות דווקא למתחרה פיב"א, בכדי שיתאימו את עצמן לעונה האירופית של הקבוצות הבכירות ביבשת.

"כמובן שערוצי הטלויזיה והספונסרים צריכים להיות שותפים להחלטה ואין לי ספק שאם תתקבל החלטה אחת לכולם הם יעלו על הספינה. הבריאות של המשתתפים והיושרה של התחרויות צריכים להיות בראש סדר העדיפויות ואנחנו כאוהדי הענף נהיה אסירי תודה למקבלי ההחלטות", חתם מסינה את מכתבו.

האם כעת הנהלת היורוליג תחשב צעדים מחדש ותוריד מהאגו והכבוד שלה בכדי לשמור על בריאותם של המאמנים, אנשי הצוות, שחקנים ושאר בעלי התפקידים? נדע כנראה בקרוב.