גרפיטי בבית העלמין במישיגן
גרפיטי בבית העלמין במישיגןצילום: הליגה נגד השמצה

כתובות גרפיטי התומכות בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ רוססו על מצבות בבית העלמין יהודי בעיר גרנד רפידס במישיגן, ארצות הברית.

אלמונים ריססו על כמה מהמצבות את הכתובות "טראמפ" ו-MAGA, ראשי תיבות Make America Great Again, סיסמת הבחירות של דונלד טראמפ.

הליגה נגד השמצה קראה לגורמי אכיפת החוק לחקור את האירוע ולעצור את האחראים למעשה. ''אנו נחרדים מההשחתה של המצבות בבית העלמין 'אהבת ישראל' בגרנד רפידס, מישיגן. אנו בקשר הדוק עם הקהילה היהודית ורשויות אכיפת החוק שנדרשות לחקור את הוונדליזם הזה'', אמרו בליגה.

בימים האחרונים נופצו מצבות בבית הקברות היהודי בעיר קישינב במולדובה, ורוססו צלבי קרס. אלמונים השחיתו את בית הקברות היהודי בעיר באין מפריע, וריססו, כאמור, כתובות גרפיטי שונות וביניהן צלבי קרס ואת המספר "666" המסמל שטן בנצרות.

"במשך 2 לילות השבוע, התרחש פוגרום בבית הקברות היהודי בקישינב, שם קבורים בין היתר סבא וסבתא רבתא שלי לצד אלפי יהודים אחרים", כתב יונתן דובוב. "חלאות אנטישמיות שברו מצבות, ריססו צלבי קרס והשחיתו מכל הבא ליד. למרות שהמשטרה עודכנה, היא לא טרחה להגיע, ואפילו לא להרים טלפון לקהילה היהודית בשביל לעדכן".