משה יעלון
משה יעלוןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון לשעבר, רב אלוף במיל' חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל על הויכוח סביב הסוד שקיים או לא קיים בפרשת הצוללות שבשלו ראש הממשלה לא התנגד למכירת צוללות למצרים.

ח"כ יעלון הגיב לטענה של ראש המלל לשעבר, יעקב נגל, לפיו יש סוד וכי יעלון מכיר אותו, וטען, "נגל הסתבך במקום שלא לו במקום נגל הייתי נמנע מלהתבטא. נגל לא מכיר את זה. הוא יכול להיות עד למה קרה מ-2016, אך לא להיות עד לעניין המכרז ולא לאישור מכירת הצוללות למצרים ולא על הדיונים על 9 צוללות וכן הלאה. לכן חבל שהוא הסתבך בזה. צריך להבין את מקומו של נגל והיכולת שלו להעיד על דברים שלא היה נוכח בהם. הוא חוטא פה לאמת, לא אכנס לסודות אחרים שאולי הוא רומז עליהם".

בהמשך דבריו, הוסיף: "הסוד הזה שבנימין נתניהו טוען שהוא הסתיר את זה ממני מהרמטכ"ל ומהקבינט הוא סוד שאני ניסיתי לברר, והסוד היחידי שגיליתי הוא כסף ולא משהו אחר. על דברים אחרים אני בכלל לא רוצה לדבר. הייתי מציע לנגל לא לדבר בעניין, האמת היא מאוד ברורה – נתניהו אמר שהסתיר ממני, יותר מזה, אמר שיש 3 שיודעים את הסוד, מנדלבליט נגל ועמידרור והם הכחישו את זה. נגל סותר את הדברים של נתניהו. הסוד אליו התכוון בנימין נתניהו זה לא הסוד שנגל מתכוון אליו כי הוא לא היה בדיון ההוא בכלל".

לדעתו, "יש פה את פרשת שחיתות הביטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה, אנשם לא ישנים בגלל זה אנשים, קוראים להקמת ועדה. נגל צריך לשמוח שהוא יוצא משם לא עם כתב אישום ולא שהוא הופך לעד מדינה".

בהמשך, יעלון הביע את דעתו על משבר הקורונה, והדגיש: "מחדל הקורונה היה חייב להביא את נתניהו להתפטר. שמעתי את פרופ' רוטשטיין אומר שאם הדיונים בקבינט הקורונה היו מבוססים על שיקולים בריאותיים היינו אחת מ6 המדינות המובילות, אבל הכול פוליטי. אין מדינה שהטילה סגר כמונו, אין. לומדים שם ויש עסקים, אנחנו עצרנו את הכול. ההחלטות הנכונות היו לסגור את שמי המדינה והוא פתח את זה מאילוצים פוליטיים לאלה שהגיעו מישיבות ודרעי אמר ש-70 אחוז מההדבקה הגיעה הנה. המערכת לא פועלת כמו שצריך, ראש רח"ל החל את תפקידו לפני שבועיים ואנחנו מתעסקים עם הקורונה מפברואר".