עימות בוועדה החוקה: "הממשלה כוחנית"

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, תקף את "כוחנות" הממשלה המתעלמת לדבריו מדרישות הוועדה לשינוי החוק כך שיתאפשר שיקול דעת לממשלה להכריז על אזורים נוספים כאיים תיירותיים. "שכחתם מה זו כנסת", טען.

סגן שר הבריאות יואב קיש ענה כי "כמות הלחצים והדרישה להגדלת האירוע הזה גורמת לסיטואציה שאפילו להתחיל עם אילת וים המלח הוא דבר שעלול להיכשל".

חילופי הדברים בין השניים החלו לאחר שסגן שר הבריאות יואב קיש עדכן את הוועדה כי שר הבריאות מתנגד להצעות הוועדה לכלול בחוק קריטריונים שיאפשרו להוסיף ערים נוספות כ"איי תיירות" וכן לדרישות הוועדה לאפשר בחוק פתיחת אטרקציות ומסעדות ולא רק מלונות וכן הקלות ל"תעודת מחלים".

"הובלנו את המהלך ראשונים עם ראש העיר אילת ואם בסוף בגלל הלחצים האירוע עם אילת ייפגע, בעיניי זו טעות. אילת וים המלח זה פיילוט ואם הוא יצליח יכול להיות שיבוא שלב נוסף", הוסיף קיש.

ח"כ אשר ענה, "ההצעה שלנו מתווה דרך לממשלה, היא לא מחייבת כחבילה אחת, אתם לא קוראים את החומר והולכים בכוחנות שאם לא נקבל את דבריכם תשרפו את המועדון. אנחנו לא עושים מחטף, נתקדם עם ההקראה של החוק, תהיה הצעה של הוועדה תקבלו את זה ותשבו על המדוכה. אתם הולכים בשיטה לא חכמה, שמתאימה אולי לאזורים באירופה הלא מערבית. אם היינו דורשים להוסיף את טבריה הייתי מבין שאתם אומרים שהכוונה שלנו לפוצץ, אבל אנחנו נותנים שיקול דעת לממשלה, שכחתם מה זו כנסת, הגזמתם. אולי רק ללכת בכוחנות אתכם זה יעבוד. אנחנו באים עם דברים מאוזנים ולא אופוזיציוניים וצורת הניהול הזו של כזה ראה וקדש בדבר הזה היא הדבר האחרון שצריך לקרות".