מאי גולן vs עופר כסיף

עימות במהלך דיון של ועדת הפנים בכנסת שעסק במהגרים בלתי חוקיים שילדיהם נולדו בישראל.

ח"כ מאי גולן אמרה כי מאחורי הדיון מסתתרת מטרה אחרת. "אתם רוצים להכשיר מצב שכל מהגר בלתי חוקי שיבוא למדינת ישראל ויביא כאן ילד, אוטומטית יקבל אזרחות. יש לנו מדינה. המדינה הזו היא אחת".

"אם נאפשר מצב כזה לעובדים הזרים, נאפשר באותו מצב לאלפי מסתננים בלתי חוקיים ליהנות מאותו דבר?".

דבריה שוסעו על ידי חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת שטען כלפיה, "את רוצה לשמור על המדינה הגזענית".

בין השניים התפתח עימות קולני שבמהלכו הטיח כסיף לעבר גולן, "צריך להוציא אותך מהכנסת".

גולן המשיכה ואמרה כי "כל הנתונים, הן הכלכליים והן בנושא שעורי הילודה והמענקים מצביעים על מגמה אחת ברורה- ישראל הפכה לגן עדן עבור אותם מסתננים ועובדים זרים. לא רק שהם תופסים את מקומות העבודה של הישראלים, אלא שכרם רק הולך ועולה והם מקבלים מענקים מכל הבא ליד. התמריץ שלהם לעזוב את ישראל הוא כמעט אפסי, בטח כשבמדינות המוצא שלהם שכר העבודה הוא זעום".

עוד ציינה כי "על פי הנתונים ישראל מוציאה מאות מיליוני שקלים בשנה על אנשים שהיגרו לכאן מבחינה כלכלית. האבסורד זועק לשמיים בבחינת הרצחת וגם ירשת. גם הגעת באופן לא חוקי וגם תקבל פרס על כך. אני מאוד מקווה שדיוני הוועדה והנתונים שייחשפו שם יפקחו לרבים את העיניים ובעיקר ימריצו את הממשלה לפעול לגירושם של המסתננים הבלתי חוקיים מישראל".

ח"כ עופר כסיף טען כי מתעללים בילדי זרים. "חטפו את רוהאן ואת אמו רוזמרי פרז מביתם מבלי לאפשר להם לקחת בגדים וחפצים. את המינימום לא אפשרו להם. החזיקו אותם במתקן כליאה בנתב"ג כמו עבריינים למרות שלא עשו רע לאיש".

"כשבאתי לבקר את הילד רואהן ואת אמו כשהוחזקו כלואים במתקן בנתב"ג, לא נתנו לי להיכנס. מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה מור יוסף עצמו נתן הוראה שלא לתת לי להיכנס, ובחוצפתו הודה שעשה זאת כי הודעתי לתקשורת שהולכים לגרש את רוהאן. כשהצלחתי להיכנס לבסוף, לא אפשרו לי להכניס אפילו שוקולד שחבריו לכיתה של רוהאן הכינו לו. לא הסכימו להכניס שוקולד לילד שעומד להיות מגורש. זו דוגמא למדיניות המרושעת והגזענית של המדינה", אמר.

ח"כ אסף זמיר אמר ש"בשם איום דמוגרפי שקרי מדינת ישראל רודפת אחרי ילדים וממהרת לזרוק אותם מפה".