רוני גמזו
רוני גמזוצילום: David Cohen/FLASH90

ממונה הקורונה היוצא, הפרופסור רוני גמזו, ביקר היום (שלישי) עם שר הביטחון בני גנץ במפקדת אלון של פיקוד העורף הפועלת לקטיעת שרשראות ההדבקה בקורונה.

גמזו אמר כי "יש לנו את מערך קטיעת שרשראות ההדבקה הטוב בעולם - אנחנו רק צריכים את שיתוף הפעולה של האזרחים''. הוא סיפר כי להערכתו יש אלפי נדבקים שנמנעים מללכת להיבדק.

"דיברנו על 600 מאומתים, יש להערכתי פי 10 יותר חולים מאומתים ממה שאנחנו יודעים, יש חשד פנימי שאנשים לא מגיעים לבדיקות", הוסיף הפרויקטור.

שר הביטחון גנץ התייחס למערך החדש ואמר: "אני שמח לבשר לכם שלמדינת ישראל יש את מערך קטיעת שרשראות ההדבקה בין הטובים בועלם, לא רק במספר החוקרים אלא גם ביעילות העבודה. לפני כשלושה חודשים נפגשתי עם גמזו והצגתי לו את התוכנית. עם מערך קטיעה שלא היה קיים עד לפני זמן קצר, אנו יודעית כעת לתחקר 4,000 מקרים ביום ולהכניס אלפים לבידוד".

"אנו מגיעים לעשרות בתי מבודדים במאות רבות של רשויות ומסייעים בפרוייקט של אנשי חיל, ביישובים אדומים כתומים וירוקים", אמר גנץ. "כל זה לא יעזור אם הציבור לא ישתף פעולה. רק בהיענות יהיה אפשר לשפר את העניין".

ראש הממשלה החליפי קרא לאזרחי ישראל: "שתפו פעולה כדי למנוע מהמחלה להתפשט, כדי להציל חיים. מי שלא מוסר את האמת ומשקר בתחקיר בסופו של דבר מסכן בני אדם אחרים".

גם הפרויקטור גמזו פנה לציבור ואמר: "מי שלא משתף פעולה, התשאול והחקירה חייב לתת את כל המגעים, אם אדם לא מספר על כל המגעים, זו בעייה משמעותית. זה לא הישג אישי שלי, אבל בעיקר אני חושב שזה הישג של צה"ל, חיילים, אנשי סדיר, אלופים ורטמכ"ל וכל המערכת המפוארת הזו".