מתקפת טרור בווינה
מתקפת טרור בווינהצילום: רויטרס

הרוצח שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם ופצע עוד 15 במסע הירי במרכז וינה ביום שני בערב הוא קויטים פייזולאי, בן 20, שריצה עונש מאסר לאחר שביקש לנסוע לסוריה ולהצטרף לשורות דעאש אך שוחרר מוקדם עקב גילו הצעיר.

פייזולאי נולד וגדל בוינה והיה אחד מ-90 המוסלמים הרדיקלים באוסטריה שהיו ידועים למודיעין המקומי משום שביקשו לנסוע לסוריה ולהצטרף לשורות דעאש, כך צייץ הבוקר עורך העיתון האוסטרי Falter.

לדברי עורך העיתון, פלוריאן קנק, לרוצח היו שורשים אלבניים והוריו במקור מצפון מקדוניה. לדברי קנק "המשטרה לא חשבה כי הוא מסוכן או כי הוא מסוגל לתכנן פיגוע בווינה", ולכן לא חששה לשחררו מוקדם מהמאסר. פייזולאי עצמו נורה למוות תשע דקות לאחר שהחל במסע הרצח.

במסע הירי נרצחו שתי נשים ושני גברים, אחת מהן מלצרית שמתה מפצעיה בבית החולים ועוד אישה בת 40 שמתה במהלך הלילה. אחד הקורבנות הגברים התגלה בשוק בשר מקומי, בעוד הקורבן השני נמצא פצוע קשה קרוב לנהר וינה אך מת מפצעיו מאוחר יותר. שוטר נורה גם הוא ונפצע קשה.

שבעה מתוך 17 הקורבנות שטופלו בבית חולים נמצאים במצב קריטי ומסכן חיים, על פי סוכנות הידיעות האוסטרית APA. הקנצלר האוסטרי סבסטיאן קורץ אמר כי "כעת אושר סופית כי המתקפה אתמול הייתה ללא ספק מתקפת טרור אסלאמיסטית. זו הייתה התקפה מתוך שנאה - שנאה לערכי היסוד שלנו, שנאה לאורח חיינו, שנאה לדמוקרטיה שלנו ולעובדה שלכל האנשים יש זכויות וכבוד זהים".

ממשלת אוסטריה הורתה ביום שלישי על שלושה ימי אבל רשמיים, והדגלים על מבני הציבור הורדו לחצי התורן עד יום חמישי.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כינתה היום את הטרור האיסלאמיסטי "האויב המשותף של כולנו", ואמרה עוד כי "המאבק במתנקשים הללו ובמי שמסית אותם הוא המאבק המשותף שלנו".