ישראל כ"ץ
ישראל כ"ץצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס היום (שלישי) בשידור חי בפייסבוק למחלוקת סביב מתווה פתיחת העסקים בקורונה.

"אני כל הזמן צמוד לדופק של העם. אני חש לכאב של הסוחרים ופעלתי לפתוח את המסחר תוך שמירה על הבריאות", ציין שר האוצר.

השר כ"ץ הוסיף ותקף את כחול לבן על מניעת הקיצוץ בשכר הח"כים, השרים והשופטים, "אני הורתי לקזז 10 אחוז משכרי והבאתי החלטת ממשלה שכל נושאי המשרות הבכירים מראש הממשלה ונשיא המדינה ונשיאת העליון וכל השופטים והח"כים נפחית להם 10 אחוז מהשכר עד סוף השנה. אז עמד להיות עדכון של קפיצת שכר ורציתי למנוע גם את קפיצת השכר וגם את הקיזוז".

לדבריו, "כחול לבן מונעת ממני לאשר את החוק בממשלה ולהביא אותו לכנסת. ואני אומר להם 'זה חוק קורונה - לא קשור לפוליטיקה'"

"אנחנו חייבים לתת דוגמא אישית ומשם נלך להסתדרות. אני לא פוחד אבל מעדיף ללכת בהסכמה. אני מקווה שכחול לבן יורידו את הווטו על נושא הורדת השכר", הוסיף.

השר כ"ץ הוסיף וציין, "כחול לבן מפריעים ואני אומר את זה בתור שר אוצר. בשבועות האחרונים נהיה כאן אנטי הכל מכחול לבן. מינוי חשב כללי - אני מביא למינוי ולא נותנים לי. כחול לבן מביאים לשיתוק הממשלה ומעכבים את תקציב 2021. רעיון של ממשלת אחדות הוא רעיון טוב, אך זה הפך לממשלת שיתוק. אם אפשר לעזור לאזרחים אין טעם בממשלה הזאת".

"אם כחול לבן יחליטו שהם לא רוצים נלך לבחירות. זה דבר הזוי ואף אחד לא צריך את זה. בבחירות האחרונות הבאנו ניצחון מוחץ לליכוד גם כשחלק מהליכוד לא האמינו שננצח. אם ידחפו אותנו לבחירות נכה אותם שוק על ירך. ואני לא מודאג ממנדטים שנודדים לימין או לשמאל. הליכוד הוא מפלגה של העם", טען השר כ"ץ.

בעניין פתיחת חנויות רחוב וחדרי הכושר אמר כ"ץ , "פעלתי רבות בנושא וחשבתי חנויות הרחוב צריכות להיפתח. אני מקווה שביום ראשון הקרוב כל חנויות הרחוב יפתחו ומקווה שגם חדרי הכושר. אני לא חולק על הצורך בשמירת הבריאות אבל יש לאפשר למקומות שיש בהם תו סגול לתת להם להיפתח. מעולם לא התנגדתי לסגר אבל צריך לעשות אותו בצורה נכונה. הצלחה של משרד הבריאות לא נמדדת רק בסגרים אלא דווקא שהחנויות פתוחות והעסקים עובדים".

בעניין פעימה שלישית לאזרחים אמר כ"ץ, "המענק לכל אזרח זה דבר שתמכתי בו בעבר. 100 מיליון לעמותות רווחה ונזקקים ועוד 17 מליארד ש"ח לעסקים ועוד 17 מילארד למובטלים, עוד מענקים לצעירים, לחיילים משוחררים ולנכים ולכן כרגע התוכניות הן יותר פרטניות ולא לכלל אזרחי ישראל".