ד"ר רחמים מלמד-כהן בהשקת אחד מספריו
ד"ר רחמים מלמד-כהן בהשקת אחד מספריוצילום: ערוץ 7

ד"ר רחמים מלמד כהן, איש חינוך ישראלי בולט שהתפרסם בזכות מפעליו הספרותיים הענפים בהם המשיך גם לאחר שלקה במחלת ניוון שרירים קשה (ALS) הלך הערב (שלישי) לעולמו והוא בן 83.

הלווייתו של ד"ר רחמים מלמד כהן תיערך מחר בשעה 12:00.

לפני כשנה וחצי התפרסם ספרו של מלמד כהן "כטוב בעיני", המביא את סיפור חייו הייחודי, כמי שמתמודד כבר 25 שנים עם ניוון שרירים ומשותק בכל גופו, אך פרסם ספרים רבים שהפכו לרבי מכר.

אחיו, אלי מלמד, סיפר אז לערוץ 7 כי הוא מתרגש מכל ספר חדש. "הוא עשה לעצמו חוק. בכל שנה הוא מפרסם ספר. פעם זה ספר שירה, בפעם אחרת ספר סיפורים ואפילו ספר ציורים שהוא צייר בעזרת תוכנות המזהות את תנועת עיניו".

נציין כי עד לגילוי המחלה עסק מלמד כהן במשך עשרות שנים בחינוך, בין היתר כמורה בבתי ספר בארץ ובחו"ל (בין היתר בשליחות בהודו מטעם בני עקיבא והסוכנות היהודית) ולאחר מכן שימש שנים רבות כמפקח תחילה בצפון ולאחר מכן בירושלים ובאנגליה.

מלמד כהן פרסם למעלה מ-20 ספרים, מרביתם בשנים שלאחר גילוי מחלתו, כמה מהם הפכו לרבי מכר.

השקה לספרו של ד"ר רחמים מלמד כהן

מתנועת "עזרא" נמסר, "נתבשרנו כי בוגר התנועה, איש החינוך והרוח רחמים מלמד כהן הלך לעולמו. רחמים ז"ל, מאנשי החינוך המפורסמים בישראל, הלך היום (שלישי) לעולמו בגיל 83. מלמד כהן ז"ל התפרסם במיוחד בעקבות מפעליו הספרותיים והאמנותיים לאחר שלקה במחלת ניוון השרירים ALS".

"רחמים התגייס לצה"ל במסגרת גרעין הנח"ל "נחליאל" העזראי. לאחר הטירונות נבחר לשמש כמרכז, וריכז את סניף עזרא בירושלים. רחמים היה מחנך בנשמתו, פעיל בתנועה שנים רבות אשר השפיע בדרכו היחודית על הנוער בישראל", הוסיפו.