מאות קראו למנדלבליט: תתפטרתנועת "אם תרצו"

תנועת "אם תרצו" ופורום א"י ערכו הערב (שלישי) הפגנה בכיכר גורן בפתח תקווה תחת הכותרת "פרשת משפטים-בושה".

מאות המפגינים דרשו מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להתפטר לאלתר בעקבות הפרסומים האחרונים המעלים תהיות לגבי המשך תפקידו.

בין הנואמים ניתן היה למצוא את היוצר והתרסיטאי מני אסייג, ח"כ אריאל קלנר, אורלי לב ובוריס אפילצוק מפורום ארץ ישראל, רפ"ק בדימוס עומרי עדקה, עו"ד יורם שפטל, טלי גוטליב, זיו מאור, ליאור קצב, יעל תותחני, האב השכול הרצל חג'אג' מפורום "בוחרים בחיים" ועוד.

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו" אשר הנחה את ההפגנה מסר, "התנהלותו של אביחי מנדבליט בשנים האחרונות, היא אחת הסיבות העיקריות להיווצרות משבר האמון העמוק ששורר בין הציבור הרחב למערכת המשפט. מנדבליט קורע את העם. צריך לזכור שלהבדיל מפוליטיקאי שיש לגביו מחלוקת, היועמ"ש אינו נבחר ציבור ולכן אין לו גב ציבורי פעיל שיכול להביע בו אמון. במובן הזה אין למנדבליט שום קרנות מזבח לתפוס בהן ולכן הוא חייב להתפטר. עם ישראל מרגיש שמנדבליט נכפה עליו. שאדם מכובד, איש משפט בכיר איבד את הכיוון. זהו מצב מסוכן לחברה ולדמוקרטיה בכלל."

חה"כ אריאל קלנר אמר "המערכת המשפטית היא האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל כמדינה יהודית.
המאבק לרפורמה עמוקה במערכת המשפט, הוא המאבק הכי ממלכתי שיש. זהו המאבק כדי שבכלל תהיה לנו ממלכה. אנחנו חייבים לנצח!"

היוצר והתסריטאי מני אסייג נשא דברים בהפגנה ובחר להדגים איך אפשר להיות גם יוצר טלוויזיה ובמה ובאותה נשימה להיות חלק מהמחנה הלאומי. בשל כך ציין אסייג כי הוא הפך להיות מוחרם ומנודה ומוכפש בקרב אנשי התעשיה "הליברלים והפלורליסטים".

"אעשה הכל בכדי לשים קץ לדיקטטורה המחשבתית המונהגת בתעשיית הטלוויזיה והתרבות, שעל פיה נאסר עליך לבטא אהדה או תמיכה בראש הממשלה או במחנה הלאומי, שאם תעשה כן תוקע, תנודה ותוחרם. זה חייב להיפסק. די לפאשיזם הנאור".

הרצל חג'אג', אב שכול מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות אמר, "חטיפת השלטון בישראל ע"י בג"ץ, היועצים והפקידים שהקימו יחדיו כיפת ברזל משפטית שמגינה על מחבלים ושמתערבים בהחלטות בטחוניות ובחוקים הרתעתיים כנגד מחבלים עולה לנו בדם ילדינו ויקירנו."

אורלי לב ממארגנות ההפגנה ואחת מראשי פורום "ארץ ישראל" אמרה, "העם לא רוצה אותם. העם לא מאמין בהם. העם רוצה שיסירו ממנו את האזיקים. הפקידים לקחו בשבי ציבור שלם"

עו"ד טלי גוטליב הוסיפה "אני לא רוצה יועץ משפטי לממשלה שחושב שהפרקליטות היא הבית הפרטי שלו, ושבית המשפט בכיס שלו. לאחרונה היועמ״ש נחל תבוסה קשה מולי כשהשתמש בכוחו הרב לסתום פה של פעילת ימין. לא עוד."