יאיר גולן, רוני ססובר
יאיר גולן, רוני ססוברצילום: Miriam Alster/Flash90, דוברות

גם רוני ססובר, מספר 16 ברשימת 'ימינה' ומנכ''לית עמותת "שותפות מגן ישראלית", הוכנסה בין הכוונות של ח"כ יאיר גולן (מרצ) במסגרת 'מסע השחרה' שעורך גולן לאנשי מפלגת ימינה.

"ססובר היא אישה חילונית, תל אביבית, יורשת מיליונים מאביה ומגדירה את עצמה 'כימנית גאה'", כתב גולן בפייסבוק.

"עקרונית, במפלגה קיצונית ודתית כמו ימינה זה מפתיע לראות פנים כמו של ססובר, אך בדיקה קצרה ברשתות מסבירה בדיוק למה היא נמצאת בימינה", הוסיף.

"להלן כמה דוגמאות", כתב ומנה ארבעה ציטוטים של ססובר שליקט ממקומות שונים ביחס לנושאים שונים. "על הקורונה: 'אין לנו חיסון לקורונה. גם לא לפרופסורים הנאורים הגדולים בעולם. כולם עוסקים בניסוי וטעייה. יש המאמינים שלימוד התורה (בריחוק, עם מסיכה וכו׳) זו ההגנה מפני המגיפה והדרך להצלת חיי אדם. מי אנחנו שנאמר אחרת? מי אמר שהאמת דווקא אצלנו'".

"על מורות חילוניות", ציטט גולן, "'תחשבו, הרי מדובר על בית ספר ממלכתי חילוני, המורות לא מגיעות מבית דתי, אין להם הרבה ידע בתורה אז תחשבו איך הם מעבירים את השיעור בתורה לילדים, זה ממש זלזול'".

"על ערבים: 'לסבתא שלי ז״ל, זו שעלתה אחרי השואה והצביעה כל חייה למפלגת העבודה היו משפטים קבועים- 1) ערבי טוב זה ערבי... 2). אם תסובב את הגב לערבי הוא יתקע בו סכין. 3) תהיי חברה של מי שבא לך, חתונה רק עם יהודי. סבתא תמיד צודקת".

ולבסוף לא שכח ח"כ גולן להוסיף ציטוט בהקשר של להט"ב. "על סערת טיפולי ההמרה של הרב רפי פרץ: 'לא אהבתי את העליהום שהיה עליו, התנפלו עליו סתם. שואלים אנשים דתיים על תפיסות עולמם, ואז נרעשים ונרגשים שמדברים על התפיסות האלה. צריך למתן את השיח, לא לחפש אחד את השני כל הזמן'".

הוא הוסיף: "קול לבנט הוא קול להכחשת מדע, לרדיפת חילונים, לגזענות כלפי ערבים ולטיפולי המרה ללהט"ב. ראו הוזהרתם".

תגובתה המלאה של רוני ססובר, מנכ''לית עמותת "שותפות מגן ישראלית":

''הי ח"כ יאיר גולן, קודם כל תודה. אני בהחלט גאה להוביל קו אוהב ישראל, כזה שמאמין במסורת ישראל ובארץ ישראל ולא מתנצל על כך. אני מאמינה באמת שאנשים זכאים לחיות פי אמונתם.

אני מבינה שגם אם ל"חילונים" זה נשמע או נראה מוזר, הערכים של הציבור הדתי שווים לא פחות מהערכים שלהם ואני בהחלט נלחמת ואלחם כדי שהם יוכלו לחיות על פי אמונתם.

אני גם מאוד גאה במדינת היהודים ומאמינה שילדינו צריכים ללמוד על השורשים שלהם. הרי עם ללא שורשים הוא עם שעוזב לברלין כשקשה.

אני לא רוצה שהילדים שלי יעזבו את המדינה המופלאה הזו. אני רוצה שיכירו ויבינו ולכן נלחמתי כדי להכניס חומש בראשית לבית הספר של ביתי ולבתי הספר באזור. אנחנו רוצים שילדינו יבינו גם מה הם עושים דווקא בשכונה הכי קשוחה במזרח התיכון כדי שבעת הצורך ילחמו על כל גרגיר אדמה שלה, שיבינו את הנס שהיא מדינת ישראל.

ואפרופו נס- נפגשנו בוועדת המשנה לטיפול בהלומי קרב בראשות ח"כ אופיר סופר, כאשר הבאתי איתי את צוריאל, חייל המתמודד עם הלם קרב, וקבענו להיפגש כדי לקדם שינויי חקיקה משמעותיים עבורם.

לצערי ביטלת למרות שברור לך ולכולם שהלומי הקרב מצויים על כל הקשת הפוליטית... אשמח שנקבע שוב. הנס עליי".