מסיימי קורס מד"א חו"ל
מסיימי קורס מד"א חו"לצילום: דוברות

מגיפת הקורונה שגרמה לעצירה בחיים גם מעבר לים, גרמה לצעירים מארה"ב להגיע לישראל ולהתנדב למען הצלחת חיים.

"בגלל הקורונה החלטתי להפסיק את הלימודים ולעלות לארץ", מספרת תיאה גארי, בת 20, שעלתה לארץ מקליפורניה אחרי שהפסיקה את לימודיה בקולג'. "הבנתי שהזום לא בשבילי ואמרתי שעכשיו אני עולה לארץ ומתגייסת לצבא".

היא כבר עשתה צו ראשון ומחכה לשיבוץ, ובינתיים סיימה קורס מדריכי עזרה ראשונה (מע"רים) של מד"א וחברת 'החוויה הישראלית' לבני חו"ל שהתקיים באכסניית רבין בירושלים והסתיים בסוף השבוע שעבר. בסוף עשרת ימי הקורס, המשתתפים צוותו לאמבולנסים של מד"א ברחבי הארץ למשך 4-5 שבועות.

גם יהלי שוורץ בן 20, במקור מקליפורניה, הגיע לעשות את הקורס. "כשהייתי קטן עזבנו את הארץ והתגלגלנו ממקום למקום אבל מעולם לא שכחנו מאין באנו. אני לומד מדעי המדינה אבל עם הקורונה והזום הבנתי שאני חייב לעשות משהו לנפש. עליתי על מטוס והנה אני כאן. עוד מעט אציל ישראלים וזה מרגש אותי מאוד".

התוכנית הייחודית מד"א חו"ל אפשרה ל-32 צעירים מהעולם להגיע ולהשתתף בקורס.

עמוס חרמון, מנכ"ל 'החוויה הישראלית' אומר כי "תוכנית מד"א חו"ל מאפשרת לנו דווקא בימים האלה של מגפת הקורונה להמשיך ולהביא לארץ את דור העתיד של העם היהודי לחוויה חד פעמית. לא נאפשר לשום מגפה להביס את הרוח הציונית".

אלי בין, מנכ"ל מד"א, הוסיף: "אני מודה לחוויה הישראלית ולעומד בראשה על שיתוף הפעולה וגאה בפרויקט אשר מקרב לבבות ופועל לערבות הדדית מסביב לגלובוס. אנו שמחים לראות כי גם כעת, בעת משבר עולמי, דור העתיד מצליח להושיט יד ולעזור".