אילוסטרציה
אילוסטרציהistock

כעת זה רשמי: ארה"ב פרשה מהסכם האקלים. הנשיא טראמפ הודיע ​​על המהלך ביוני 2017, אך על פי תקנות האו"ם ההחלטה תיכנס רשמית לתוקף רק היום, יום אחד לאחר הבחירות בארה"ב.

ארה"ב תוכל להצטרף מחדש להסכם האקלים, המכונה "אמנת פריז", במידה ונשיא חדש יבחר בכך בעתיד.

"אמנת פריז" למאבק גלובלי בשינויי האקלים נוסחה בשנת 2015 ונועדה לתאם את התגובה העולמית לאיום כתוצאה משינויי האקלים. מטרתה של האמנה היא לשמור על עליית הטמפרטורה העולמית הרבה מתחת ל-2 צלזיוס מעל הרמות הטרום-תעשייתיות ולהמשיך במאמצים להגביל את עליית הטמפרטורה עוד יותר ל-1.5 צלזיוס לכל היותר.

העיכוב בפרישה הרשמית של ארה"ב מאמנת האקלים נובע מהכללים המורכבים שנכללו בהסכם בכדי להתמודד עם האפשרות שנשיא ארה"ב עשוי להחליט להוציא את המדינה מהאמנה.

למרות שההסכם נחתם בדצמבר 2015, הוא נכנס לתוקף רק ב-4 בנובמבר 2016, כחודש לאחר שלפחות 55 מדינות האחראיות ל-55 אחוזים מכמות פליטות גז החממה העולמי אישררו אותה. אף מדינה לא יכלה להודיע ​​על עזיבת ההסכם עד שיעברו שלוש שנים מיום האשרור. ארה"ב אחראית כעת ל-15 אחוזים מפליטת גזי החממה העולמית.

יריבו של טראמפ בבחירות לנשיאות, ג'ו ביידן, כבר הודיע כי במידה וייבחר לתפקיד הוא יחזיר את ארה"ב אל הסכם הגרעין באופן מיידי ויעודד את המחוקקים האמריקאים להשקיע סכומים גדולים בתשתיות ירוקות על מנת לעצור את ההאטה הכלכלית כתוצאה ממשבר הקורונה.