בנייה
בנייהצילום: istock

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע את טלי חיו, עוזרתה האישית לשעבר של יזמת הנדל"ן ענבל אור, בעבירות של זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות ובסיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, על בסיס הודאתה בעבירות. 

מדובר בהליך נפרד מההליך המתנהל בבית משפט השלום בתל אביב נגד ענבל אור, נגד חברות שהיו בשליטתה ונגד דרור גלעדי, סמנכ"ל הכספים בחלק מהחברות, שבו אור מואשמת בין היתר בעבירות מע"מ, מס הכנסה, זיוף ועבירות מרמה בנסיבות מחמירות וגלעדי מואשם בעבירות מע"מ, זיוף ומרמה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, חיו עבדה כשכירה בחברת אור סיטי נדל"ן ושימשה כעוזרת האישית של אור. בחודש פברואר 2016, בהנחייתה של אור ועל פי הוראותיה, חיו פעלה בצוותא עם דרוד גלעדי, סמנכ"ל הכספים באור סיטי, ליצירת מסמך מזויף ששיקף באופן כוזב יתרת שערוך פיקדונות גבוהה - על סך כמעט 28 מיליוני שקלים - בחשבונה הפרטי של אור בחשבון UBANK.

המסמך הוצג בידיעתה של חיו למנהל סניף בנק מזרחי טפחות ובעקבות המצג הכוזב אושר המשך פעילות חשבון אור סיטי בבנק ונמנע אי-כיבוד שיקים שהוציאה אור סיטי מסיבת א.כ.מ. בעשותה את המעשים האמורים חיו זייפה מסמך בכוונה לקבל דבר, וסייעה לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

הודאתה והרשעתה של חיו נעשו במסגרת הסדר טיעון שהוצג לביהמ"ש בידי פרקליטות מיסוי וכלכלה, כאשר הצדדים יעתרו במשותף לגזירת ארבעה וחצי חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות, ככל שתימצא מתאימה על ידי הממונה על עבודות השירות, ומאסר על תנאי. בנוסף, הפרקליטות תטען להטיל על חיו קנס כספי.