מתן כהנא
מתן כהנאצילום: חזקי ברוך

בג"ץ צפוי להכריע ביום שני הקרוב בעתירתן של ארבע צעירות העומדות לפני גיוסן, אשר דורשות לאפשר להן להתמיין לסיירות.

בתגובה לעתירה אומר אלוף משנה (מיל') ח"כ מתן כהנא כי מדובר בדרישה בעייתית, "כמפקד טייסת לשעבר אני יודע עד כמה חשובות לחיל האוויר הטייסות והנווטות שלנו. אבל, הדרישה למנוע התאמות לנשים בצה"ל תפגע בנשים ותפגע בצה"ל".

לדבריו, "הדרישה של ארבעת הצעירות הנפלאות שעתרו לבג"ץ כדי להתקבל ליחידות השדה המסתערות של צה"ל שלא לאפשר לנשים 'שום הנחות בשל מגדרן' עלולה להתברר כשגיאה קשה".

"מזל שחיל האוויר לא הקשיב להן. מזל שחיל האוויר הבין שכדי לחשל את אופיין של הלוחמות מספיק שהם ילכו חצי מהמסע ויסחבו חצי מהמשקל", הסביר.

"אם הדרישה הלכאורה 'מתקדמת' - למנוע התאמות בשל מגדר - הייתה מתקבלת בחיל האוויר, היינו מאבדים את מרבית הטייסות המעולות שלנו, שחלקן כבר הגיעו לתפקידי פיקוד מבצעיים בכירים בחיל האוויר", ציין כהנא.

"בשם השוויון דורשות העותרות דרישה שתפגע קודם כל בנשים ובצה"ל. אסור לנו לוותר על הלוחמות המעולות האלו בחיל האוויר. לצה"ל תפקיד אחד - נצחון על האויב ושמירה על בטחון ישראל. עלינו להיזהר מלהפוך אותו לזירה לקידום אג'נדות", טען.

"כשמתעלמים מהמציאות וחושבים שאין הבדלים בין גברים לנשים זה פוגע בכולנו. גם בנשים", הוסיף ח"כ כהנא.

בארגון תורת לחימה הגיבו "חבר הכנסת אל"מ במיל' מתן כהנא אשר עומד בחזית מול הפמיניזם הקיצוני, מגלה למפרע מה ערכו של בג"ץ אליס מילר אשר בו נתלות העותרות (מאחוריהן עומדים ארגונים פרוגרסיביים) כהוכחת הצלחה, כביכול. פירות הבאושים של נשיא העליון לשעבר השופט אהרן ברק יצרו משוואה בסיסית על פיה ערך השוויון גובר על ערך הניצחון.

משוואה זו פוגעת בצה"ל כבר שנים רבות והמאבק כעת הוא על כל הקופה. עם ישראל צריך צבא, מכריע ומשמיד כל אויב. לא צבא שהוא סניף של שדולת הנשים או יוהל"ם".