נדיה מטר ויהודית קצובר
נדיה מטר ויהודית קצוברחזקי ברוך

יהודית קצובר מראשי תנועת הריבונות, מתייחסת היום (חמישי) בראיון לערוץ 7 להחלת הריבונות ולתוצאות המסתמנות של הבחירות לנשיאות בארה"ב.

יכולה כבר לברך את ביידן?

"עדיין לא, כי אין עוד תוצאות סופיות מי הנשיא הבא של ארה"ב. יהיה לי קשה לברך את ביידן, אבל כמובן עם ישראל חי עם ביידן ואובמה וימשיך לחיות עם עוד נשיאים אחרים. אנחנו לא תלויים בהם אלא בחוזק שלנו".

פספסנו את הרכבת של הריבונות?

"יש לנו עוד חודשיים אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ינצל את המצב ויחיל ריבונות. ביידן לא יטפל בסכסוך של ישראל ויש לו מספיק בעיות כמו קורונה והכלכלה בארה"ב אז חשוב מאוד לנצל את המצב ולהחיל ריבונות וכמובן ללא הסכמה למדינה פלסטינית".

והיום אתם יוצאים בקריאה לכלל חברי הכנסת, נכון?

"נכון, תנועת הריבונות קוראות לכלל חברי הכנסת של המחנה הלאומי ונאמניה של ארץ ישראל התומכים בחזון הריבונות להצטרף לקריאתו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ולהפעיל לחץ פוליטי משמעותי לניצול חלון ההזדמנויות שנוצר בתפר שבין שני הנשיאים בארה"ב על מנת להחיל ריבונות ללא מדינה פלשתינית".

מצבו הפוליטי של נתניהו בישראל מכשיר את המצב לריבונות ביהודה ושומרון?

"שאלה מצוינת, אם נתניהו הולך לבחירות אז וודאי שהוא צריך לפנות לבייס שלו הימיני ולהחיל ריבונות. הוא הבין את זה בבחירות הקודמות וגם אם הוא הבטיח ולא קיים בטענה שהייתה עסקה אחרת יותר טובה אז אולי הפעם זה יקרה".

הבטיח ולא קיים?

"זה נכון, נתניהו תירץ שהגיע עסקה יותר טובה. בהחלט יש בעיה של אמינות מסוימת אנחנו מקווים שבפעם הרביעית אם הוא ירצה לזכות באמת הוא יהיה חייב להחיל ריבונות".

טראמפ פנוי עכשיו לעסוק בריבונות ביהודה ושומרון?

"טראמפ הוכיח נאמנות לעם ישראל ועמד בהבטחה שלו בהעברת השגרירות בירושלים ועוד בנושאים רבים. טראמפ הרבה יותר חזק לצד ישראל ויהיה חבל להפסיק את המומנטום. כן צריך ללכת לנורמליזציה ולהכניס גם את ירדן ולנסות שהערבים ביהודה שומרון שיקבלו אזרחות בירדן. כיוון שהכל כלכלי אני מניחה שאפשר לעשות עסקה של נורמליזציה דווקא עם טראמפ בשיתוף ירדן".

רבים טוענים שצריך לעסוק עכשיו במלחמה בקורונה ולא בריבונות, מה את עונה להם?

"אפשר לשקוע בקורונה או בכל מיני בעיות אחרות ותמיד יהיו בעיות אחרות. צריך להסתכל על מחר ועל עתיד הילדים והנכדים שלנו. אפשר לפעול גם בריבונות וגם בקורונה. למהלך החלת הריבונות יש השפעה על החיים היומיומיים של אזרחי ישראל. הריבונות נותנת ביטחון ובריאות נפשית לעם הריבון בארצו".