המפגש עם הרב דרוקמן
המפגש עם הרב דרוקמןצילום: דוברות בנימין

ראש ישיבת אור עציון הרב חיים מאיר דרוקמן, המכהן כיושב ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הזמין אליו את יועצו של רוה"מ לענייני חקיקה, נבו כץ, ואת ראש מועצת בנימין ישראל גנץ שריכז בפועל את מלאכת התקציב להתיישבות ולחינוך הציוני דתי על כלל משימותיו.

גנץ הגיע עם גזבר המועצה ישראל מלאכי, האיש מאחורי המספרים והמקשר בין פקידי האוצר לבין מלאכת התאמת התקציבים יחד עם גנץ.

בפגישה שנערכה בביתו במרכז שפירא אמר הרב דרוקמן כי המשברים הקואלציוניים ואי העברת תקציב מדינה, העמידו את מוסדות החינוך הדתי בקשיים רבים ואף בסכנה אמיתית מסגירה של מוסדות חינוך. "עד שראש הממשלה ואתם יחד לא נכנסתם לזה לעומק, אף אחד לא טיפל בזה" אמר הרב.

הוא הודה לאנשי ראש הממשלה על כך שלראשונה מדינת ישראל באמצעות ראש הממשלה לקחה אחריות על תקציבי החינוך הדתי שראוי שיבואו בדרך המלך ולא מהדלת האחורית באמצעות הסכמים קואליציוניים.

הרב דרוקמן והנוכחים הסכימו כי מעתה כספי החינוך הדתי חייבים להיות חלק בלתי נפרד מבסיס תקציב המדינה ולא להעביר אותם בדרכים עקלקלות.

בסיום המפגש הרב דרוקמן העביר ליועצו של ראש הממשלה ספר מיוחד עם הקדשה אישית לנתניהו ואמר: "אני מבקש להעביר את הספר לראש הממשלה. זהו ביטוי קטן על התודה הגדולה שהחינוך הדתי חייב לו על הצעד החשוב שקידם. אני מבקש לברך את ראש הממשלה בכל טוב ובהרבה ברכה והצלחה בכל מכל כל."

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ אמר, "תודה למורנו הרב דרוקמן שעומד בראש מפעלות החינוך של הציונות הדתית והרוח החיה שהקימה אותם. באנו יחד להודות לראש הממשלה על הדברים שקידם בהתיישבות ולמען המשימות החברתיות והחינוכיות של הציבור הציוני דתי. אנחנו מחזקים את ראש הממשלה כדי שיחזק עוד יותר את ההתיישבות ויפעל לקיבוע אחיזתנו ביהודה ושומרון".