בר טימור. הציל את הפועל מהדחה
בר טימור. הציל את הפועל מהדחהצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

רק כמעט. אחרי מכבי חיפה אתמול, גם הפועל ת"א כמעט והודחה בסנסציה גדולה בגביע המדינה בכדורסל על ידי יריבה מהליגה השניה, הליגה הלאומית.

היה זה הערב (חמישי) כאשר סיבוב א' של גביע המדינה בכדורסל המשיך עם 4 משחקים נוספים, כולם בנוכחות קבוצה מליגת העל בכדורסל, ליגת ווינר סל.

האדומים מת"א התארחו אצל שכנתם, הפועל רמת גן/גבעתיים, וכמעט שהודחה על ידה.

בעוד אמש מכבי חיפה הצליחה להימנע מהדחה מפתיעה על ידי יריבה מהליגה הלאומית עם בליץ בדקות האחרונות, הפועל ת"א הצליחה להימנע מהדחה מפתיעה רק בזכות מזל ואיבוד של היריבה ממול.

כבר מהפתיחה היריבה מהלאומית הבהירה כי קל לא יהיה לתל אביבים, כשהובילו עליהם בהפרש בן 6 נקודות באמצע הרבע הראשון ולאחר 10 דקות ראשונות של משחק עמדה התוצאה על 20:21 למארחים מגבעתיים.

המארחת מהליגה הלאומית לא התרגשה מניסיונות חזרה של התל אביבים האדומים ובמהלך הרבע השני כבר עלתה ליתרון דו-ספרתי. להפסקה ירדו השתיים כשלוח התוצאות הראה 39:44 לקבוצה מהלאומית.

בפתיחת המחצית השניה שוב עלה ההפרש ועמד על דו-ספרתי ולרבע האחרון והמכריע ירדה כשהיא מובילה בארבע נקודות, עם 51:55.

גם בפתיחת הרבע הרביעי עשתה רמת גן/גבעתיים צרות לתל אביבים מליגת העל, אבל בר טימור התעורר והחל לסחוב לבדו את הפועל ת"א. יחד עם יונתן מור, השניים הפכו את התוצאה בדיוק בזמן ואיבוד כדור של המארחים בהתקפה האחרונה של המשחק קבעה - הפועל ת"א מעפילה לשלב הבא עם 75:74. ממש ברגע האחרון.

תוצאות יתר משחקי הערב בסיבוב א' של גביע המדינה בכדורסל:

הפועל גליל עליון – הפועל חיפה 84:64, מכבי רעננה - בני הרצליה 83:58, אליצור יבנה - הפועל גלבוע/גליל 87:66.