הרב עובדיה יוסף זצ"ל
הרב עובדיה יוסף זצ"לצילום: יעקב נחומי, פלאש 90

חונכנו כי ״דרכיה דרכי נועם״, ואולם במקום לקיים דיון הלכתי מעמיק בסוגייה החשובה של קירוב כל יהודי באשר הוא, גם אם אינך מסכים לדרכו, כי ״הלוא אחים אנחנו״, אנו מוצאים סגנון תקיף, בוטה, מזלזל ומעליב מצד ״הראשון לציון״, שאף מאיים בנידוי תלמיד חכם עצום כרב אליעזר מלמד שבחר בקירוב אחינו הרפורמים, גם אם אין הוא מסכים לדרכם.

וכמה אירוני שהבן בחר שלא להמשיך את דרכו של אביו, הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ״ל, אשר לפני 43 שנים נועד בעצמו עם משלחת רפורמים.

זו דרכה של תורה?

ולא רק בהרחקה ובזלזול באחינו הרפורמים עסקינן אלא בזלזול בוטה ומעליב עד כדי הלבנת פנים בציבור (וכולנו יודעים למה דומה מי שמלבין פני חבירו ברבים) של תלמידי חכמים אחרים כדוגמת הרב דרוקמן, הרב שטרן, הרב סתו ועוד רבים אחרים.

האם זה שיח שאותו אתה מצפה לשמוע מ״הראשון לציון״ וממנו ללמוד ? האם מאמירותיו אלה תלמד כי ״דברי חכמים בנחת נשמעים״?

זו דרכה של תורה?

והפעם הפנייה היא לציבור הדתי לאומי בכללותו. הבה נשים מראה אל מול פנינו שתשקף את המציאות לאשורה.

הרבנות הראשית והעומדים בראשה אינם ״נספרים״ על ידי הציבור החרדי. יש לציבור החרדי את פוסקי הדור, גדולי הדור הליטאים, ולציבור החסידי יש את אדמו״ריו.

ברור שהרבנות הראשית אינה רלוונטית לרוב הציבור החילוני ומסופקני אם רובו בכלל יודע מיהם הרבנים הראשיים.

הציבור היחיד שמשתדל לכבד את מוסד הרבנות הראשית הינו הציבור הדתי לאומי, ואולם למרבה הצער נציגיו, תלמידי חכמים וגדולי תורה, אינם זוכים לעמוד בראשו.

והנה במקום ש״הראשון לציון״ יוקיר ויעריך את הציבור היחיד שמכבד את מוסד הרבנות הראשית, אנו מוצאים אותו מזלזל ברבניו ובמוסדות החינוך המפוארים שלו.

אז די! לא עוד!

כבוד התורה, כבוד רבותינו, כבוד מחנכינו, וגם כבודנו שלנו, של הציבור הדתי לאומי בכללותו, מחייב את כל אחד מאיתנו למחות בחריפות כנגד התנהגות זו של ״הראשון לציון״.

ומי יודע אם לא הגענו לעת הזו, שמוסד אשר אינו יודע לכבד את הציבור היחיד שעדיין מכבד אותו, אינו ראוי שימשיך.

יתכן כי טוב נעשה אם נחזק חלופה ראויה למוסד מזלזל זה, במוסד רבנות שיעסוק בכשרות, בחיתון זוגות, בגירות ובכל שאר נושאי הדת בישראל, וחשוב מכך יעסוק בקירוב לבבות תוך כיבוד של כל יהודי באשר הוא, כן גם של הרפורמים ושל קונסרבטיביים, בבחינת ״וחי אחיך עמך״.

הכותב: יו''ר קרן להתחדשות קהילות בישראל