אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: דובר צה"ל

במסגרת ההסברה הציבורית של ארגון קציני המילואים 'תורת לחימה' למען העלאת רוח הלחימה ושינוי התפיסה הערכית של בכירי צה"ל, העלו חברי הארגון בחשבון הטוויטר סרטון בו נראים צוו לוחמי צה"ל הנוסעים בג'יפ 'דוד', במסגרת פעילות מבצעית ביהודה ושומרון.

בסרטון, אשר מצולם במצלמת הקסדה של אחד הלוחמים, נראה הצוות סופג אבנים מערבים על הרכב הממוגן, מתכונן לירי גז מדמיע מתוך הג'יפ, אך לבסוף נחנק בעצמו מהגז.

בארגון כתבו: "מטורף! שני לקחים מהאירוע, רק אחד יהיה בתחקיר: א. לא יורים גז מתוך הדויד. ב. קיימת רפיסות ותודעה הרסנית שכולאת לוחמים שלנו, מושפלים ברכבים, ללא יכולת הרתעה מול אויב רצחני."

הכתב הצבאי של תאגיד השידור, רועי שרון, התקומם וצייץ בתגובה: "מטורף! ארגון שאמור להיות בעד הלוחמים, לוקח סרטון מלפני שנה, של חיילים מצ'וקמקים, ומביך אותם כדי לעשות סיבוב על יכולת ההרתעה".

בארגון השיבו מצידם לכתב: "שלום רועי. אם תקרא את סעיף ב' תראה שאנחנו לא עושים סיבוב על הלוחמים, כמו שאתה מנסה למסגר, אלא בדיוק להפך. הלוחמים רוצים לנצח. הסרטון הזה רץ בקבוצות וואטסאפ והוא רלוונטי יום יום שעה שעה, כל עוד המדיניות לא משתנה. כדאי לעסוק במהות."