ג'ו ביידן
ג'ו ביידןצילום: רויטרס

במערכת הפוליטית בישראל בירכו הערב (מוצאי שבת) את ג'ו ביידן, לרגל זכייתו בנשיאות ארצות הברית. זאת, זמן קצר לאחר שכלי התקשורת במדינה הכתירו אותו כמי שכנראה יהיה הנשיא האמריקני ה-46.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החלופי בני גנץ טרם הגיבו רשמית בעניין הבחירות בארצות הברית.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בירך בציוץ שפרסם בטוויטר את ביידן וסגניתו קמלה האריס. "מערכת היחסים בין ישראל וארצות הברית מבוססת על ערכים משותפים, שאני בטוח שיהיו בלב העשייה שלכם", כתב לפיד. "אני מצפה לעבוד עם הממשל החדש ועם חברי שתי המפלגות בקונגרס, כדי לחזק את היחסים המיוחדים בין המדינות. איחולי הצלחה מכל הלב".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ בירך אף הוא "על ניצחון מרשים ומעורר תקווה לעולם כולו. אחרי ארבע שנים של רוח רעה, שקרים ובריונות, הגיע הזמן למנהיגות ישרה והגונה בוושינגטון". הוא הוסיף כי "ניצחון ביידן - בקרוב גם בישראל. גם ישראל צריכה להדיח את מי שמשסה והורס אותה מבפנים, ולהתחיל תהליך של ריפוי וחזרה לערכים דמוקרטים". לדבריו, "ניצחון ביידן הוא ניצחון הערכים על פני האינטרסים, ניצחון הדמוקרטיה על פני הגזענות והשנאה".

"אני קורא לצוות המזרח התיכון של הנשיא הנבחר ביידן לחדש את המאמץ לקידום תהליך השלום בין ישראל לבין הפלסטינים, שהוא אינטרס ישראלי מובהק", הוסיף הורוביץ.

ח"כ ניר ברקת (הליכוד) בירך את ביידן על בחירתו, וכתב בטוויטר כי הוא "מאמין שתחת הנהגתו תימשך מערכת היחסים האמיצה והחיובית בין שתי המדינות". הוא הוסיף כי "‏אני מודה מעומק הלב לנשיא היוצא דונלד טראמפ, על תרומתו האדירה למדינת ישראל בארבע השנים האחרונות. ‏לעד תיחקק בהיסטוריה של עם ישראל כידיד אמת שלנו".

שר התקשורת ויו״ר דרך ארץ, יועז הנדל בירך את נשיא ארה"ב הנבחר "משוכנע שימשיך להיות ידיד אמת ושותף של מדינת ישראל. ‏תודה לנשיא טראמפ על הידידות וקדנציה מופלאה שבה קידם את היציבות האזורית והכניס שלום מתוך עוצמה ואיזון. ‏הערכים המשותפים שמדינת ישראל וארה״ב חולקים הם מעל לכל הנהגה פוליטית", כתב השר הנדל בטוויטר.

שר המשפטים אבי ניסנקורן ‏בירך גם הוא, והוסיף "ברכות לעם האמריקני על ההליך הדמוקרטי הראוי". הוא הבהיר כי "אני בטוח שהקשר ההדוק והחזק בין ארצות הברית לישראל ישמר ויתחזק תחת ממשל ביידן".