נתניהו וביידן
נתניהו וביידןפלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הבוקר (ראשון) את ג'ו ביידן על זכייתו בבחירות לנשיאות ארה"ב.

"ברכות ואיחולים, ג'ו ביידן וקמלה האריס. ג'ו, יש לנו קשר אישי ארוך וחם כמעט 40 שנה, ואני מכיר אותך כידיד גדול של ישראל. אני מצפה לעבוד עם שניכם בכדי לחזק עוד יותר את הברית בין ארה"ב לישראל", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

נתניהו גם הודה לנשיא היוצא. "תודה לך הנשיא טראמפ על הידידות כלפי מדינת ישראל וכלפי באופן אישי, על הכרתך בירושלים ובגולן, בעמידתך מול איראן, על הסכמי השלום ההיסטוריים ובהבאת הברית האמריקאית-ישראלית לגבהים חסרי תקדים".

לברכות לביידן הצטרף גם יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ. "עם קבלת תוצאות הבחירות בארה"ב, אני מבקש לברך את ג'ו ביידן, תומך וידיד אמת של ישראל, על בחירתו לנשיא. אני מבקש לברך גם את שותפתו קמילה האריס, שעשתה היסטוריה בהיותה האישה הראשונה שתתמנה לתפקיד סגנית הנשיא".

"אני מצפה להמשיך ולהעמיק את הקשר החזק ואת שיתוף הפעולה הביטחוני הנרחב בין שני העמים, הנשענים על הברית המשותפת לחיזוק הדמוקרטיה, היציבות והחתירה לשלום", הוסיף גנץ.

הוא כתב עוד, "אני מודה לנשיא טראמפ, שותף חשוב המחויב לביטחון ישראל ולעתידה, ומי שקידם את המזרח התיכון באמצעות מנהיגותו. אנחנו אסירי תודה על מה שעשית עבורנו ב-4 שנות כהונתך".

שר החוץ גבי אשכנזי בירך גם הוא את ביידן. "זהו כבוד לברך את הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ואת סגנית הנשיא הנבחרת קמלה האריס על ניצחונם בבחירות בארה"ב 2020".

"ידידותו של הנשיא הנבחר והתמיכה שלו בישראל נמשכות כמעט חצי מאה. אני מאוד מאמין שתחת הנהגתו, הברית האסטרטגית ההכרחית בין שתי המדינות תמשיך לפרוח ולשגשג", דברי אשכנזי.

גם נשיא המדינה בירך את ביידן. "הברית האסטרטגית בין מדינותינו ובין האומות שלנו חזקה מכל הנהגה פוליטית ואינה נשענת על ידידות בלבד".

"בשם העם בישראל, אני מאחל לך ולממשלך הצלחה רבה ומבקש להזמינך לביקור בישראל כאורחנו בירושלים", אמר ריבלין.

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג כתב, "ברכות חמות לנשיא הנבחר של ארה״ב ג׳ו ביידן, ידיד אמת של מדינת ישראל, ולסגניתו הנבחרת קמלה האריס, פורצת דרך ותקרות זכוכית".

"בפגישותינו לאורך השנים, הנשיא הנבחר ג׳ו ביידן הרשים אותי במצפן הממלכתי שהדריך אותו וברקורד המרשים של תמיכתו במדינת ישראל ובמאבק באנטישמיות".

"אני מבקש להודות לנשיא דונלד טראמפ על עמידתו האיתנה לצד מדינת ישראל ועל כהונה שהפגינה ידידות ותמיכה אמיתית והביאה עימה את הסכמי אברהם, וצעדים רבים שמחזקים את בטחון ישראל ומעמדה בעולם", סיכם הרצוג.