יהפוך לקו הגבול. כביש 471
יהפוך לקו הגבול. כביש 471צילום: דוברות

הועדה הגיאוגרפית מטעם משרד הפנים פרסמה לאחרונה את המלצותיה בפני שר הפנים בנוגע לשינוי הגבולות של פתח תקוה, קריית אונו, המועצה המקומית גני תקווה, המועצה האזורית דרום השרון והמועצה האזורית חבל מודיעין.

הועדה בחנה את בקשותיהן של המועצות האזוריות והערים לשינוי הגבולות בין הישובים הגובלים על ציר כביש מכבית, 471.

לבקשת עיריית פ"ת, החליטה הועדה להמליץ על העברת כ-300 דונם בסך הכל לתחום השיפוט של פתח תקווה לטובת פיתוח.

בין המלצות הועדה, הומלץ להעביר את תאי השטח התחומים בין כביש מכבית לבין פתח תקוה, בסוף רח' כץ ורח' בן צבי, וזאת כדי לאפשר קרקע משלימה בין היתר להקמת מבני ציבור, מגורים, מגרשי ספורט ותשתיות חדשות במסגרת ההתחדשות העירונית הצפויה בשכונת אחדות והסביבה.

בנוסף, הומלץ להעביר לפתח תקוה את תא השטח הנמצא בקצה רח' מנחם בגין, בשטח הכלוא ממערב למחלפון עמישב. כמו כן, ההרחבה תאפשר להקים את מסופי האוטובוסים המשודרגים בסוף רחוב כץ ובאזור מחלפון עמישב.

במידה והמלצות הועדה יאושרו, הגבול בין הרשויות יהיה ציר 471, כך שתאי השטח שמצפון לכביש 471 יועברו לפתח תקוה. זאת, למעט המובלעת שנמצאת מול שעריה (בין כפר מעש לנחלים) מעברו השני של כביש 471 אשר תשאר גם היא בתחומי פתח תקוה.

לדברי ראש העיר רמי גרינברג: "קביעת הגבולות באופן שיסדיר את השטחים התחומים בין כביש 471 לפתח תקוה, תאפשר לעירייה להעמיק באופן משמעותי את פיתוח התשתיות וכן לקדם פרוייקטים של התחדשות עירונית בשכונות הותיקות ולהמשך לקדם את המהפכה התחבורתית חסרת התקדים שמתבצעת בעיר בשנתיים האחרונות. המלצות הועדה הן חשובות מאוד ומביאות בשורה לעיר."