הממשלה אישרה בצהריים (ראשון) במסגרת ישיבתה השבועית את הקמתו של יישוב קהילתי חדש במועצה האזורית "שדות נגב" באזור עוטף עזה.

מדובר באזור שבו לא הוקמו יישובים חדשים מזה עשרות שנים ומרבית ההתיישבות בו מוגדרת כחקלאית, קיבוצים ומושבים.

החלטת הממשלה מהווה צעד משמעותי לקראת ההקמה, אולם עד להקמתו בפועל יצטרך היישוב לעבור הליכי תכנון ואישור נוספים. שמו הזמני של היישוב יהיה "חנון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד בנושא עם ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן. "זהו יום גדול למדינת ישראל, אנחנו מקימים ישוב חדש בעוטף עזה. אני זוכר לפני 6 שנים, כשהייתי יחד איתך, תמיר, ואמרת לי 'בוא נקים ישוב חדש'. זה כבש את דמיוני ואת לבי והחלטנו לעשות את זה, והנה אנחנו מיישמים את זה. מי שהיה שותף מלא בעניין הזה הוא מי שהיה שר השיכון, יואב גלנט", אמר נתניהו.

הוא הוסיף, "אני גאה על כך שהיום בממשלה העברנו את ההחלטה. אנחנו זזים קדימה. אמרתי שיש דברים שצריך לעשות, למשל לבנות גדר כדי שלא נוצף במסתננים בלתי חוקיים מאפריקה, ועשינו את זה; למשל לבנות תחבורה, כבישים, עוד לא גמרנו את זה, נצטרך לעשות את זה; למשל להביא כל מני פרויקטים כלכליים, אנחנו בתווך עושים את זה - אבל הדבר החשוב ביותר זה ההתלהבות, זה הבערה, זה האש, ואתה הוכחת את זה, ואני רוצה להודות לך ולברך את כל היישובים".

"זה גם מסר פנימי וגם מסר חיצוני. אנחנו שם מול אויבים שרוצים לעקור אותנו, והם מגלים לא רק שאנחנו לא נעקרים - אנחנו נוטעים, בונים ויוצרים. זה דבר גדול מאוד – זוהי תמצית הציונות. אז הרבה ברכה, ותקבל עוד הרבה עזרה", דברי נתניהו.

ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן הוסיף, "אני מאוד מתרגש. זה יום חג למדינת ישראל בכלל ולעוטף בפרט. אני זוכר את הישיבה הזאת, ישיבה שבה חשבנו איך גורמים לאנשים לא לעזוב, איך מביאים חדשים. וכשאמרתי לך, אמרת לי 'אתה חושב שיבואו', אמרתי לך 'בוא נלך על זה', ואמרת לי 'יאללה'. 6 שנים אחרי אנחנו עומדים פה היום".

"תושבי עוטף עזה היום, אחרי החלטת הממשלה באמת האמיצה והמיוחדת, אחרי צוק איתן, החלטה 20-17, אוכלוסיית העוטף גדלה ב-30%. כל היישובים מלאים, שוקקי חיים. שאלו אותי 'מה, מה הסוד?', אמרתי להם 'קהילה, חינוך, עוצמה, ציונות וגם עזרה'. הדברים האלה ביחד מביאים את כל עם ישראל אלינו. יש לי רשימת ממתינים, התקשרו הבוקר גם ושאלו איפה נרשמים, אמרתי להם 'יש לי מעל 1000, לא יודע איך להתחיל אפילו'. זה אירוע ענק".

"אני יודע שדו"חות המודיעין מדברים על כך שהם מסתכלים עלינו, וכשהם רואים אותנו מגמגמים ומייללים הם אומרים 'הנה, החבר'ה האלה שם חלשים'. וכשהם רואים אותנו מישירים מבט, עושים הרחבות, מדברים על ישובים חדשים ובונים מגדלים בשדרות, הרוח שלהם נופלת ורוחנו לא תיפול. היא לא תיפול בגלל ראש ממשלה כמוך, שהלכת איתי כל דרך, אני מתרגש כשאני אומר את זה, עד היום הזה, אתה לא ויתרת. אני לא ויתרתי, וגם אתה לא ויתרת. והשרים פה היום התעלו מעל השיקולים הפוליטיים הקטנים ואמרו 'כן' למעשה ציוני מהמדרגה הראשונה", סיכם עידאן.

שר החינוך יואב גלנט, אשר פעל לקידום הקמת היישוב בתפקידו הקודם כשר הבינוי והשיכון, בירך בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו. "ישוב חדש בעוטף עזה. בשנת 2017 בתפקידי כשר הבינוי והשיכון, הצגתי בפני רה״מ נתניהו את הצורך והתוכנית להקמת ישוב קהילתי חדש בעוטף עזה. לאחר כ-3 שנים של עבודה מאומצת, אושרה הקמתו בממשלה".

"פיתוח ובניין הארץ היא חובה וזכות וסעיף מרכזי בחינוך לאהבת המולדת. תודתי לראש הממשלה ולתמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב", הוסיף.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי פרסם הודעת ברכה בה ציין, "אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ראש מועצת שדות נגב, ראש המועצה שלי, תמיר עידאן, על הקמת ישוב חדש בארץ ישראל, בעוטף עזה, במקום שהוא כיפת הברזל של מדינת ישראל, ומגן על גבולנו הדרומי מפני הטרור העזתי".

"באופן סמלי, הממשלה אישרה את הקמת היישוב בשבוע של פרשת חיי שרה. בפרשתנו, אברהם משלם ארבע מאות שקל כסף כדי לקנות את מערת המכפלה ולרשום אותה בטאבו לבניו אחריו בארץ ישראל, ומעשה אבות סימן לבנים", הוסיף.