ח"כ עמית הלוי בשומרון העתיקה: "פשע תרבותי"

חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד) סייר בסוף השבוע האחרון בשומרון יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

במהלך הסיור ביקרו השניים באתר שומרון העתיקה ושם ראו את הפרובוקציות של הרשות הפלסטינית ובין היתר עבודות תשתית ההורסות את הממצאים הארכיאולוגים במקום.

ראש המועצה סקר בפני חבר הכנסת את האירועים האחרונים שהתרחשו במקום בין היתר, טקס חנוכת אתר המורשת הפלסטיני "סבסטיה" (היא שומרון העתיקה) שהתקיים על ידי הרשות הפלסטינית בשבוע שעבר והפך לפרובוקציה.

חבר הכנסת עמית הלוי אמר, "זו לא הפעם הראשונה שאונסק"ו מועל בתפקידו ומסלף את ההיסטוריה והמורשת התרבותית, מסיבות פוליטיות. הפלסטיניזציה של שומרון בירת ממלכת ישראל הקדומה היא פשע תרבותי ובדיחה ארכיאולוגית".

הלוי מציין כי הבוקר הוא הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק שתעביר את הסמכות על העתיקות ביהודה ושומרון, מהמנהל האזרחי לרשות העתיקות. "הפעולה הזו המצטרפת לפעולות אחרות שאני מקדם יחד עם ראש המועצה יוסי דגן, כדי להחזיר את שומרון העתיקה לידיים הישראליות החוקיות שלה"

יוסי דגן אמר כי "מה שקורה כאן בשומרון העתיקה בימים האחרונים הוא ביזיון וחרפה גדולה. ממשלת ישראל אחראית קודם כל ברמה המוסרית על האתרים הללו בראשם שומרון העתיקה שהוא אחד האתרים החשובים ביותר בכל הציוויליזציה האנושית".

"ממשלת ישראל", ציין דגן, "מחויבת על פי כל האמנות הבינלאומיות לשמור על המקומות הללו. האתר הזה הפך למרמס בידי הרשות הפלסטינית שמנסה לנכס לעצמה את המקום וההיסטוריה של המקום הזה. ממשלת ישראל צריכה להתעשת ולהחזיר את האתר הזה לידיה".