דוד פיין
דוד פייןצילום: באדיבות המצולם

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' (כחול לבן) נפגשה עם נציגי יוזמת The Anglo Vision (אנגלו-ויז'ן) המתנגדים להצעת החוק שמחייבת את הממשלה להתייעץ עם יהדות התפוצות.

נציגי ה"אנגלו-ויז'ן", היוזמה שהוקמה על ידי דוד פיין לאיחוד קהילת דוברי האנגלית בישראל, הביעו את התנגדותם למהלך וטענו בפני השרה כי ההצעה הזו שגויה וצריכה להיות מוסרת מסדר היום.

"מאחורי ההתנגדות הזו עומדים רבים, והיא משקפת לא רק אותנו כנציגים. רבים מאד בקהילה הדוברת אנגלית בישראל סבורים שהצעת החוק הזו בעצם נותנת נותנת משקל רב וזכות עדיפה ליהודים שחיים מחוץ לישראל על פני מי שעשה עליה, שירת בצה"ל, משלם מיסים למדינת ישראל ותורם לה יום-יום", מסביר פיין.

לדבריו, ''החוק הזה עלול להוביל למצב בו יהיו כאלה שיחשבו שאפשר לעצב את עתיד מדינת ישראל גם מחוץ לגבולותיה מבלי לגור בה".

במהלך הפגישה שטחו נציגי ה"אנגלו-ויז'ן" בפני השרה את הנושאים בהם עוסקת היוזמה שיצאה לדרך לפני מספר חודשים. בין היתר הם הציגו לה את הקולות מהשטח של קהילת דוברי האנגלית, שקוראים להוביל בישראל סוף שבוע ארוך מספר פעמים בשנה, להשקיע משאבים גדולים יותר בעליה ובקליטה, לחזק את הקשר עם יהדות התפוצות, לדאוג לשילוב עולים חדשים בשוק העבודה ונושאים נוספים.

השרה התרשמה מהיוזמה ואמרה לנציגיה כי היא מתכוונת לפעול במספר כיוונים על מנת לסייע ולקדם את הנושאים החשובים שעלו בפגישה, כמו גם את היכולת להיעזר ביוזמה הזו שתשמש כגשר בין יהדות התפוצות לבין מדינת ישראל.

הרב דוד פיין, מייסד ארגון "ברקאי" ומייסד יוזמת "אנגלו-ויזן", סיפר: "השרה הבינה את החשיבות הגדולה לקידום הנושאים הבוערים בקרב הקהילה דוברת האנגלית בישראל. בנוסף, השרה הסכימה עם ההצעה שלנו לשמש כגשר בין יהדות התפוצות לבין מדינת ישראל, כמי שמכירים היטב את הקהילות בחו"ל ואת הנושאים החשובים אותם ירצו לקדם מול מדינת ישראל. הפגישה עם השרה ינקלביץ' נעשתה כחלק ממסע פגישות רחב שאנו מקיימים בתקופה האחרונה עם שרים וחברי כנסת נוספים".