פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטובאדיבות המצלם

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הודיע היום (ראשון) לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולמנכ"ל המשרד חזי לוי כי הוא מתפטר מתפקידו, אחרי 13 שנים בתפקיד.

"בתום 31 שנים בשירות הציבור בצה"ל ובמשרד הבריאות, בתום 13 שנים כראש שירותי בריאות הציבור וכמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, בתום שנה קשה ותובענית במיוחד בה שירתתי בחזית המאבק בקורונה ופעלתי ללא לאות למען בריאות הציבור - ביקשתי היום משר הבריאות יולי אדלשטיין וממנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי, לסיים את תפקידי בסוף שנת 2020, על מנת לנוח קמעה, ולצאת לדרך חדשה", כתב גרוטו במכתב ששלח לעובדי המשרד.

פרופ' איתמר גרוטו: 9 חודשים אני לא ישן

הוא הוסיף, "לאחר שהייתה לי הזכות הגדולה לשרת את מדינת ישראל שנים רבות במערכת הבריאות הצבאית והאזרחית - אשר נחשפת בימים אלה במלא תפארתה, מקצועיותה ומצוינות אנשיה - אני סבור שיש משמעות לערך הרוטציה ולהזרמת דם חדש לתוך המערכות הציבוריות".

גרוטו מציין עוד, "בכל הימים, החודשים והשנים בהן פעלתי לטובת הציבור ובריאותו ובמיוחד בימים סוערים אלה, בהם מתמודדת מדינת ישראל יחד עם האנושות כולה עם הנגיף הקשה שתקף את העולם כולו, הקדשתי את מירב המאמצים של ועשיתי כל מה שביכולתי וקצת יותר כדי לחבר ולקשר – לטובת בריאותו ורווחתו של הציבור".

לדבריו, היו לא מעט מחלוקות עליהן היה צריך להתגבר בדרך. "לאורך כל השנים האלה, לאורך כל הפעילויות האלה, ידענו הסכמות ודרכים משותפות, ידענו מחלוקות וחילוקי דעות, אבל מעל כל אלה, עמד הרצון המשותף והעצום של כולם להתמודד ולהתגבר על כל הקשיים שבדרך. בשנה האחרונה, הדינמיקה המורכבת של מגפת הקורונה הקשתה עלינו בדרכנו זו, אך אני מאמין ויודע כי בכל שלב ושלב עשו גורמי המקצוע את המירב והמיטב".

"עוד ארוכה הדרך ולא פשוטה, אך אני בטוח שביחד, מבפנים ומבחוץ, נמצא את התשובות והפתרונות ונלמד לגבור גם על הנגיף הזה, בדיוק כמו שהתגברנו על קודמיו", סיכם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות.

במשרד אמרו כי לוי וגרוטו שוחחו על הנושא והמנכ"ל שיבח את תרומתו של סגנו למערכת. "נזקפת לו זכות גדולה על כל עבודתו רבת השנים במערך הבריאות הציבור, הן בצה"ל, הן באקדמיה וכמובן במשרד הבריאות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "מלבד העובדה שמדובר באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, פרופ' גרוטו הוא אדם עם לב ענק שנכון לסייע לכל אדם במצוקתו. פרופ' גרוטו היה נכס גדול למשרד במשך שנים רבות ואזרחי ישראל חבים לו רבות".