התושבים נרתמו לעזרה
התושבים נרתמו לעזרהצילום: iStock

תושבי כפר קטן בסרי לנקה נדהמו לגלות השבוע קבוצה של למעלה ממאה לוויתני נתב שנסחפו לחוף ולא הצליחו לחזור למים. למרבה המזל, חיל הים יחד עם מתנדבים מסורים נרתמו למשימה להחזיר את הלוויתנים חזרה למים.

חוף פנדורה הוא אחד החופים המפורסמים בסרי לנקה, אבל השבוע הצטרפו אליו גם מספר מבקרים בלתי צפויים. חיל הים דיווח כי קבוצה של למעלה ממאה לוויתני נתב נשטפה לחוף מסיבה לא ברורה, וקרא לעזרת הרוחצים להחזיר את הלוויתנים לעומק הים.

ההירתמות של תושבי האזור הייתה מהירה, ותוך זמן קצר הגיעו מתנדבים מסורים לעזור לחיל הים לדחוף את הלוויתנים חזרה למים. לפי ההערכות קרוב ל120 לוויתנים ניצלו וחזרו למים, כאשר לרוע המזל שני לוויתנים נפצעו ולא הצליחו לחזור לים.

למרות שמם, לוויתני הנתב הינם חלק ממשפחת הדולפינים ועל אף שהם גדולים יותר מדולפין ממוצע, הם עדיין לא מגיעים לגודל העצום של לוויתנים אחרים. תופעת "החפת לוויתנים" בה קבוצה של לוויתני נתב נשטפים אל החוף הינה תופעה ידועה שמתרחשת בחופים רבים ברחבי העולם.

החוקרים עדיין לא גילו את הסיבה המדויקת שגורמת לתופעה. יש שטוענים שמדובר בטעות ניווט של אחד הלוויתנים שמובילים את הלהקה, שנגרמת כתוצאה מחולי או שינוי בטמפרטורת המים. הסבר אחר לתופעה הוא מבריחה מרעשים מלאכותיים כגון קידוח תת ימי או בריחה מטורף שגורם ללוויתנים להישטף לחוף.

למרות שמדובר בתופעה ידועה, ברשויות טוענים עדיין לא קרה שכל כך הרבה לוויתנים נשטפו לחוף בבת אחת, והם מודים לכל התושבים שהגיעו במהירות לעזור והצליחו להציל כמעט את כל הלהקה.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!