הרב רא"ם הכהן
הרב רא"ם הכהןצילום: חזקי ברוך

הרב רא"ם הכהן, ראש ישיבת עתניאל, שוחח הבוקר (שני) עם 'מנדי ביתאן' בכאן מורשת על זכייתו בפרס הרב קוק מטעם עיריית תל אביב יפו ועל דבריו של הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, נגד הרב אליעזר מלמד.

הרב הכהן שזכה בפרס יחד עם הרב אליעזר מלמד, אמר כי הוא שמח לקבל את הפרס ושמח על כך שעיריית תל אביב יפו רואה ערך בלימוד הגמרא ובכתיבת ספרי הלכה, "אני מאוד שמח שהתורה היא מרכז ושעיריית תל אביב רוצה לתת על כך פרסים. על זה כולנו צריכים להודות ולהיות שמחים".

בהמשך הסביר הרב על שיטת הלימוד בבית המדרש בישיבת עתניאל ואמר כי הוא רואה חשיבות בכיבוד וקבלת כל בתי המדרש ושיטות הלימוד וכי הוא אינו מקבל את דבריהם של אלה הסבורים כי רק הלימוד שלהם הוא הנכון.

בסיום דבריו הגיב הרב הכהן למכתב ולמתקפה של הרב יצחק יוסף נגד הרב אליעזר מלמד משום שנפגש עם רפורמים, "אני חושב שהגיע הזמן להיזהר מזה שתלמיד חכם אחד פוגע במישהו אחר, וכולנו צריכים לעשות תשובה גדולה על זה ולראות בעין טובה".

"אני חושב שכל השפה של פגיעה, היא שפה פגומה, אני לא רוצה לצאת נגד. אלה דברים שלא מתקבלים על הדעת. ידידי הרב אליעזר מלמד הוא תלמיד חכם גדול. אני חושב שהפרס מגיע לו ברמ"ח איברים כי הוא יצר מפעל של הארת עולם ההלכה ברמת גבוהה לכל שדרות הציבור, ומאוד מאוד כואב הפגיעה, עד כדי פגיעה בהשראת השכינה ואני צריכים מאוד להיזהר. אנחנו צריכים לדאוג שתהיה הארת פנים. זה לא יעזור על ידי מלחמה".

"הרב ליכטנשטיין התבטא, שאם כל תלמיד חכם, במקום לעסוק בכבוד של עצמו ובגאווה של עצמו, היה מחמיר להיות מהנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים, הוא חושב שכבוד התורה היה מתגדל. זה באמת כואב מאוד שככה תלמידי חכמים מתבטאים. אני מתפלל שתלמידי חכמים יאירו פנים אחד לשני", הדגיש הרב רא"ם.